zondag 13 april 2014

Eierdoos en Pasen buiten


Mello yellow egg box!
Wat een feestje weer. De leuke katten afbeeldingen zijn geprint van internet.
 
Lots and lots of goodies........ Nu ook een zelf gehaakte doily (heel fijntjes, haaknaald nr. 1) en inimini rozenknopjes. De grote houten klos daar zat kant op van Xenos. Koperen vlinder is wit geverfd.
Parelketting geregen op wire and wire draad, is zo heerlijk vintage. Een bloem, grote houten knoop, wat kant en muziekpapier.
Een zelf gehaakte vlinder, ook met heel dun haakgaren en naald 1 (DMC Petra nr. 8).
Nu een toch heel wat handigere manier bedacht om de doos open te laten staan zonder dat deze achterover valt: een strookje lint vastgezet met grote nieten. De vlinder en deze bloem verbergen de nietjes.
Wilde eigenlijk, dat ik dat eerder bedacht had, maar vooruit, de rolletjes muziekpapier met kuikens erin doen het ook goed.
Sorry mama, having a bad hairday...
Het zichtbare nietje aan de binnenkant verdoezeld met een gezellige bloemen toef. Weer een wat andere sfeer dan de vorige twee doosjes. Ik heb dit doosje kado gegeven aan mijn moeder, dat viel in de smaak, met name het haakwerk.

PASEN OP DE BUITENTAFEL

Het laatste puntje op de i is toch wel buiten. De krans glimt natuurlijk aan de voordeur, maar aangezien ik nog wat kuikens, een kaars, vogels, eieren etc. over had, de buitentafel ook opgefleurd.
De basis is een glazen deksel van een ovenschaal (nu maar hopen dat die heel blijft).
De alleslijm van Pipoos heeft een ultieme test doorstaan: de eitjes en veren bovenop de kaars zitten nog steeds vast ondanks de behoorlijk stevige wind die er nog steeds waait.
Oh wat verheug ik me op de Pasen, ik ben er nu helemaal klaar voor! Helemaal nu het zeker is dat mijn broer uit het buitenland in Nederland is en wij met het complete gezin weer bij elkaar zijn.

1 opmerking:

  1. Gezellig hoor.

    Heel veel plezier met Pasen en geniet van je broer, die zie je vast niet zo vaak.
    Leuk en fijn dat hij over komt.
    GENIETEN!!
    Lieve groet, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen