dinsdag 22 april 2014

Card in a Box!

Lieve Maartje en Vera dank jullie wel voor dit fantastische idee en de geweldige uitleg. Het is een feest om te maken, deze card in a box kaarten.
In eerste instantie begreep ik er niets van, het ziet er zo enorm groot uit en dat moet dan ook nog in een envelop passen?!
Dankzij een mailtje van Maartje met de afmetingen, ril- en vouwinstructies bleek het eigenlijk vrij simpel, de basis.
Dan kan je doen wat je wilt, zolang het allemaal maar een beetje plat is en niet al te hoog uitsteekt.
Kijk vooral even naar de prachtige uitwerkingen van Vera en Maartje.
Dubbelzijdig papier is het snelst, maar leuk craft en beplakken kan natuurlijk ook. Het papier is van My minds eye en dat kwam in een setje met een uitdrukvel. Hoe reuze handig als je haast hebt. Alles kleurt mooi bij elkaar en jawel, zelfs met het vlaggenslingertje kan de kaart nog plat gevouwen worden.
Ik zocht iets waaraan ik de slinger kon bevestigen: een stempeltje van een inch liniaaltje.
Oeps excuus voor de bewogen foto, maar er zit ook nog een leuk versierd hart in. De kaart is inderdaad bedoeld om iemand een hart onder de riem te steken.
De vlekkenstempeltjes oh ze blijven leuk! Het gebruikte tissue tape is van Big Bazaar. Feestelijker kan ik niet uit de doos komen.......

CARD IN A BABYBOX

Een kaartje voor een vriendin met een little baby boy die binnenkort naar het ziekenhuis moet. Als steuntje in de rug eventjes een verrassing in de brievenbus gestoken. Hij heet Cas.
Het prachtige engeltje is een plaatje van internet, houten lettertjes van Kars, vintage veren mogen niet ontbreken en het zo toepasselijke labeltje "sweet little angel".
Het papier en uitdruk items zijn ook weer van My minds eye. Ik wilde toch even een vrolijke toef..... met bloemen, maar dik 3D kunnen ze niet worden. Na enig bedenkwerk...... steeltjes afgeknipt van papieren roosjes, met mini ponsjes bloemetjes gemaakt en op elkaar geplakt met het steeltje ertussen.
Een bosje gemaakt, tussen twee stukjes papier geplakt en vervolgens dat tegen een strook van de kaart gelijmd.
Handig, nu kan je de bloemen ook nog in model buigen.
Achterin een leuk labeltje met memory erop.
Even priegelen, maar alle bloemetjes ook nog een inimini pareltje in het midden.
Niet echt mijn kleur, groen, maar in deze combinatie wel heel erg lief.

2 opmerkingen:

  1. Je hebt de smaak te pakken! Die 2e met het engeltje is echt heel gaaf en lief geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Christine ik heb veel bij te lezen en toch had ik vakantie...de dagen vlogen om met van alles behalve bloggen.
    Wat een prachtige kaart in box en hoe slim die bloemetjes!
    Ik heb alles al gelezen en zag nog veel meer boxen dus.....tot zo....

    BeantwoordenVerwijderen