maandag 17 maart 2014

Shabby Chic Pocketwatch Staande klok

Time flies like a butterfly!
Het begint met een pocketwatch wekker van Blokker, doorsnee 16 cm waarvan ik het quarts uurwerkje eruit gesloopt heb..... evenals de papieren wijzerplaat. De klok is van zichzelf bling ijzer.
Het achtergrond papier is shabby Action, de metalen wijzerplaat (koper) van PM en wit gedept met acryl verf. Bloemen, vooral veel prachtige bloemen (via de swap, PM, satijnen roosjes, parelketting).
De originele wijzers heb ik wel behouden en wit geverfd. Een beetje nonchalant tussen de bloemen gelijmd.
Dé eyecatcher is wel de vlinder, per ongeluk tegenaan gelopen bij Leen Bakker. Origineel een haarspeld, het dikke piepschuim middenstuk met speld er tussenuit geknipt, geplakt op een strookje foamtape. Heel stevig zat het niet, dus heel wat glossy accents in het midden er tussendoor laten lopen. Muurvast.
Een oude klok heeft natuurlijk een opwindsleutel. De vintage veren eronder zijn van Feestje Enzo.
Een roze camée van MD met een roos, ernaast een stukje parel met bling plak swirl.
De ombouw als eerste gedaan. Begonnen met het deppen van witte acrylverf m.b.v. een propje keukenpapier. Zo wordt het dof, ongelijk, vooral niet netjes en krijgt het een altered look. Leuke bijkomstigheid: het papier verlies op den duur kleine stukjes, zoals je hier rechts op het knopje kunt zien, en dat ziet eruit als afgebladderde verf.
Alleen de verf vond ik wat kaal, zo kwam ik op het idee om bewust lelijke stukjes kant met hapjes geknipt op de verf te lijmen en deze ook met acryl verf en keukenrol te deppen. Vooral veel losse stukjes maken en laten hangen.
Het kant is anders in vergelijk met de verf veel te wit en/of te glimmend. En, zoals TH ooit zei "create more texture on your project".
De vlinder past met veren en kant super bij de ombouw die al klaar was. Het lukte zelfs ook om de vlinder wat bol te buigen voor wat meer 3D.
Nu zie je goed hoe je een oud effect krijgt door rafels te creëren. Voordeel was ook dat het rekbaar kant is, flink aan trekken zodat het vooraf al wat uitrafelt.
De origine kleur, achterkant van de klok en ja, uurwerkje zat gewoon vast met foamtape.
De klok komt in een kubus aan de gangmuur te staan, die zijn nog wat leeg na de kerst, binnenkort een bellenwekker voor de volgende kubus.
Alles valt en staat toch wel met heel veel bloemen, in vergelijk met anderen heb ik er nog weinig gebruikt. De aanschaf vind ik vaak erg prijzig als je ook nog verschillende soorten wil, maar het is zo sfeerbepalend dat ik toch maar op zoek ga. Ik maak mijn bloemen graag zelf, maar niet alles is na te maken, daarbij zijn de series papierponsen ook niet goedkoop. Verjaardagskadootje :-)

1 opmerking:

  1. Je hebt er een heel lang gezellig foto verhaal van gemaakt Christine erg leuk om te lezen!
    Wat heb je die wekker prachtig shabby chic gemaakt!
    Heel mooi dat oud maken met keukenpapier en acryl verf, ik zou er zo aan willen beginnen als ik het lees haha.
    Mooi de vlinder en je hebt gelijk bloemen zijn prijzig daarom heb ik eigenlijk ook alleen maar wat van action en kruidvat.
    Zelf maken is zeker leuk dus dat doe ik ook graag.
    Ben benieuwd welke je gaat kopen, geef maar een tip mocht je niet te dure vinden.
    Fijne week
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen