maandag 24 maart 2014

Old Film

8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1..........picture start!
Het doet me denken aan de super8 filmpjes die mijn vader vroeger maakte.
Laatst liep ik met mijn vriendin bij de plaatselijke stoffenwinkel en zag de rollen liggen. Niets moois aan te zien, gewoon wit plastic met een bruin kartonnen rolletje, maar direct zag ik er filmrollen in, vanwege de specifieke gaten.
Vanzelfsprekend keek iedereen mij weer zeer vragend aan....... de stoffenwinkel kijkt nu ook regelmatig op mijn blog.
De grootste uitdaging: wit plastic omtoveren in blik. Te beginnen met zilveren acrylverf die nooit dekkend is. Vele laagjes, steeds tussendoor drogen met de heattool. Daarna embossen, heel willekeurig en slordig, met platinum poeder. Het plastic begon hier en daar een beetje te golven door de hitte, maar dat draagt eigenlijk alleen maar bij aan het oud effect.
Vooraf de rollen wel gedemonteerd zodat ik vier losse onderdelen had en de mogelijkheid om de rollen te verbreden.
Nu de binnen- en buitenkant na een uurtje of drie.... blikkerig genoeg waren, meerdere rub-ons van TH aan beide zijden opgebracht die ook hierop weer prima plakken.
Tijd om een film te maken...... De grote filmstrip is de stans van TH, om de rol goed te vullen meerdere aan elkaar gelijmd (3). Alle "filmbeelden" zijn stempeld, met archival op gewoon dun printerpapier (buigt makkelijker). Het geeft ook meer het idee van een zwartwit film.
De kleine stans is van een vriendin, maar ik weet het merk niet meer. Heel schattig trouwens, maar wel erg klein.
Alle frames hiervan gevuld met gezichten uit vintage foto knipvellen.
Teksten Hope en Dream zijn afgeplakte stempels, eronder rub-ons.
Wat een wonder om ergens iets in te zien en dat het dan uiteindelijk ook nog op tafel staat.
De rub-ons zijn hun geld dubbel waard, ze geven elk project ook gelijk een altered look.
Niet van echt te onderscheiden toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen