donderdag 2 januari 2014

Journey Bottles

HAPPY NEWYEAR !
Ik wil via deze weg al mijn blog volgers bedanken voor de vele leuke reacties, ideeën, creatieve adviezen en tips in het afgelopen jaar.
Ik hoop ook dit jaar weer een groot aantal projecten te publiceren waar ik jullie mee inspireer.
De start van 2014 begint met een flessen project: toen ik ziek was had ik mijn boodschappen thuis laten bezorgen via Appie waaronder vele vers sap flessen voor de nodige vitamines :-)
Hiervan heb ik er drie omgetoverd tot TH journey/travel flessen.
 
De basis is een oud Nederlands/Engels woordenboek uit eigen boekenkast van 1974, dus al flink verkleurd papier. Omdat AH "vers sap" in het glas heeft staan, moest dat verbloemd worden.
Verder heb ik in hoofdzaak alleen twee scrapvellen gebruikt die ik laatst in de uitverkoop bij Pipoos had gekocht voor teksten en alle overige papieren embellishments.
De kast bij mij in de gang was nog helemaal leeg bovenop en zo kwam ik op het idee om flessen te scrappen. Een prachtig gezicht.
De gevouwen zeekaarten zijn stukjes uit de collectie van Eline. De riem is gemaakt van keeperband, bestempeld met de oudmaak stempel en kapot gemaakt, de gesp is van TH. Aangevuld met een metalen kompas van TH.
Een stuk jute om de hals geknoopt met daaraan een nameplate (Artemio Oldies) en ook een tekstje uit het scrapvel, vastgezet met een swivelclasp van TH.
Op de andere zijkant een stukje kalender uit het scrapvel met een geëmbosst sleutelgat (TH stansje), een sleutel en een nummerplaat (sticker TH) met mini splitpennen.
Deze fles heeft een papierklem (stans TH) die ik eerst helemaal zwart geïnkt heb, vervolgens zilveren inkt erover, met een nagelvijl kale plekken gemaakt en deze geïnkt met vintage photo. De papiertjes onder de klem allemaal uit het scrapvel gescheurd.
Het bedeltje pocketwatch is van MD.
Het kompas is een stempel van TH, geëmbosst met koperen poeder, eraan een metalen klok van Artemio Oldies.
Het leuke 'journey' ticket ook van het scrapvel.
In de fles een opgeronde rekening met prachtige stempels (scrapvel) met een touwtje erom.
Het label is zelfgeknipt (restje van het scrapvel), stempel van TH en het oogje is m.b.v. de mini cirkelpons gemaakt.
Een viewmaster stans van TH bewerkt met zwarte en vintage inkt, in het midden de kompas stempel, wijzer van Artemio die rond gebogen is en filmstrip van TH.
Bedeltje franse lelie is van MD.
De prachtige inimine foto's komen uit het destination (journey/travel) scrapblok van TH (de kleine vierkantjes).
Een kleine collage op jute van een globe (sticker TH), zijn 3D angelwing stans bestempeld met getallen, vastgezet met trinket pin waaraan een gear en een washer.
Aan de swivelclasp mini hang een kleine kompas bedel.

Een verrassend project, vooral ook omdat het meerendeel gemaakt is met twee scrapvellen van 50 cent per stuk en het toch zo'n stoer TH sfeertje heeft.
De flessen staan nu inmiddels op dekseltjes van jampotten i.p.v. blikjes (veel te hoog) en zijn van alle kanten zichtbaar omdat ze hoog staan op de kast.
Soms was het lastig want niet alles lijmde even makkelijk rond (dik papier en er staat veel kracht op) maar uiteindelijk een rijtje echte journey bottles.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen