zondag 19 januari 2014

Gang scrappen.....

De gang is afgelopen jaar natuurlijk prachtig geverfd en voorzien van een spierwit plafond en dat geeft de mogelijkheid helemaal overnieuw te beginnen met inrichten. Bewust had ik eigenlijk niets aan de muren gehangen behalve de spiegel en later mijn gescrapte kistjes.
Nu ik van Vera een pracht grote werktafel heb gekregen, kon mijn gangtafel weer terug (ik gebruikte een klein tafeltje met als aanvulling de gangtafel om aan te scrappen).
Alles begon met een naaimachine en het idee om van de prachtige Action stofjes kussenhoesjes te maken. 
De oude oranje spiegel is weg, omdat ik afgelopen vrijdag bij Xenos deze geweldige spiegel heb gekocht. Hoe vintage en bijpassend kan je het vinden? Met zo'n echt ouderwetse schuingeslepen spiegelrand.
Een heel aparte fotolijst lag ook bij Xenos in het schap (rechts op de foto) en links van de spiegel onder de zwarte kubus mijn eerste zelfgemaakte stoffen memobord (zie verdere foto's onderaan).
Onder de spiegel twee roestige grote metalen sleutels (ooit bij de Wibra gekocht).
Ik kan mijn ogen niet van de spiegel afhouden....... als je de details ziet snap je waarom. Een hele rij grote oude postzegels......
.....mooie eifeltoren met oude poststempel.....
......een hele rij datumstempels....
.....heel veel postzegels en oud handschrift en verder nog een stuk oude krant, grote oude kathedraal etc.
Het memobord, de basis is een canvas van 40x30 cm.
Stofje van de Action met eronder fibre fill. Vastgezet met hamer en kleine spijkertjes met vrij grote kopjes. Het leuke tekstlint is van de Xenos, goed aanspannen en spijkertjes erin.
Steeds de lineaal erbij om de onderlinge afstand gelijk te houden.
De parels ook van Xenos en hier en daar de linten ook op elkaar gelijmd omdat het lange stukken zijn die snel kunnen verschuiven.
Het zakje met de machine genaaid, het is dik roze canvasstof. De touw tunneltjes gemaakt van eifeltorenlint en met de hand erop gezet. Touwtjes erdoor, stempeltjes erop, veiligheidsspeld met franse lelie bedeltje (MD) en randjes wat bruin geïnkt.
Knijpertje (Action) met lintje en knoop.
Een "gipsen" lijstje van Prima Marketing met een vintagefoto, touwtje achterop vastgelijmd met glossy accents en vastgezet met grote speld (Artemio Oldies).
Leuk mini labeltje uit de voorkant geknipt van de nieuwe Daphne's Diary.
Breed kant van Xenos, alle bloemen  met tekstlint met de hand genaaid op een rondje vilt, hier en daar vastgezet met parelsierspelden.
Zo past het weer bij de kussentjes.
Het glasplaatje uit de lijst verwijderd, jute om het kartonnen achterkantje, de enige vintage foto met een poes, stukje scrapvel en poëzie plaatje.
Een nameplate "imagine", wat bloemen en parelstrengen van Feestje Enzo.
Zo'n schattige foto (poesje in het midden).
En eindelijk een mogelijkheid om die leuke plaatjes te gebruiken.
Flesje met parelkraaltjes zit goed vastgelijmd met Pipoos Alleslijm.
Zo'n lijst-in-lijst biedt toch weer nieuwe opties.
Het was wel een wonder dat het gelijk in één keer lukte.......en dat de Action zulke toepasselijke vintage look stofjes heeft.
Het label is geknipt van beige canvas, rondom een stiksteekje met het naaimachine en bestempeld met archival inkt.
Het lint met deze grote rosetten lag ooit bij Pipoos in de uitverkoop.
De stofjes (bruin en wit) zitten aan elkaar, dit zit dus ook aan de achterkant van het beige kussen.
Een heel geduldig werkje, maar alle bloemen ook weer met de hand genaaid, veel mooier dan met dikke bobbels van een lijmpistool. Het kussen voorzien van heel veel kant, opgenaaide parelkraaltjes en wat bling lint.
Heel blij met hoe deze roos geworden is, gemaakt van organzalint. De blaadjes zijn geknipt van lint waaraan deze bladeren zitten.
Een bloem van kant, kleine blaadjes lint en een stoffen vlinder.
Wel gekozen voor wat feller roze, omdat het kussen anders wel heel wit zou blijven.
De grootste bloem met een doorsnee van 5 cm.
En een strik mag bij shabby natuurlijk niet ontbreken.
Wat een bijpassende lijst niet? Een stoffen frame voor een foto van 10x15 cm en passend bij de overige items. Gekocht bij de Wibra voor 1,49.....
De hele set bijelkaar is prachtig en het liefst zet ik nu een stoel in de gang, trots als ik ben met de kussens, het goed gelukte memobord en de spiegel. Maar gelukkig heb ik ook foto's op mijn telefoon die ik overal kan bekijken als ik het erg begin te missen.....
Scrap je gang!

2 opmerkingen:

  1. Ik denk dat jouw bezoek niet verder komt dan de hal de volgende keer. Wat is daar veel te zien zeg. Mooi gedaan. Je mag er terecht trots op zijn.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooh, HET IS GELUKT!!!! Je memo bord is PRACHTIG geworden!!!!
    Heel mooi, die lintjes zijn mooi he? Van de Xenos. Die heb ik ook al vaker gezien, maar niet gekocht, misschien moet ik ze nu toch eens aanschaffen, voor een memo bord zijn ze geweldig!
    Trots zijn op je gang, het ziet er super mooi uit!!
    Lieve groet, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen