zondag 6 oktober 2013

Rozenkrans

Er was een plek op de muur boven de tv vrijgekomen, omdat ik laatst iets te fanatiek het schilderijtje heb afgestoft.........en het van de muur viel: lijst kapot. Best een grote kale plek maar wel uitermate geschikt voor dit idee waar ik al een tijdje meer rondliep.
Laatst had ik mijzelf deze rozentechniek aangeleerd en er een aantal op mijn XXL Art Ideas spiraalschrift geplakt.
Na 5 uurtjes en 22 bloemen in 3 verschillende maten is dit het resultaat.
Je ziet dat ook deze gemaakt zijn van telefoonboek pagina's en er zijn er eigenlijk geen twee hetzelfde, het blijft handwerk.
De basis is een cirkel van ongeveer 27 cm doorsnee, waarvoor ik heel stevig karton en het deksel van mijn grote braadpan heb gebruikt. Vervolgens 4 cm aangegeven en de binnencirkel eruit geknipt.
De krans omwikkeld met stroken muslin stof en ook strookjes er omheen geknoopt wat op strikjes lijkt.
Een stapeltje kroontjes stansjes van TH geverfd met acryl goud aan beide zijden en mini strass steentjes erop. Gecombineerd met de rode glitterlijm van Pipoos (Stardust) creëer je een sprankelend effect wat ook van een afstand duidelijk zichtbaar is.
Eerst zeven grote veren dubbengevouwen en vastgeniet. Daarop groepjes van drie rozen tussen de muslinstrikken gelijmd, vervolgens de kroontjes en lange parel kopspelden met grappig lint waar ijzerdraad in zit (Feestje).
Doordat het lint/de kopspelden en de kroontjes afwisselend aan de binnen- en buitenkant zitten, maakte ik een wat speels effect zodat het niet zo'n perfecte cirkel is. Nu ik achter me kijk en het avondzonnetje op de krans staat, heeft die toch opeens een heel luxe/brocante uitstraling, ondanks het telefoonboek.
Alhoewel de veren daar op de een of andere manier ook altijd aan bijdragen.
De krans heb ik bewust met een knoop aan de schroef gehangen, want die zit niet zo heel netjes in de muur.
Heel goedkoop werkstuk, maar juist daarom zo leuk.

1 opmerking:

  1. Wow wat een werk heb jij verzet, maar met een prachitg resultaat.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen