maandag 9 september 2013

XXL Wings

Het template nu geprint op 13 cm, zo groot als een standaard vierkante basiskaart. Wat vind ik die fluffy veren toch mooi.
De kartonnen vleugels "lelijk" geverfd met witte acryl met wat bobbels en verschillende kanten op, wordt 't ook niet te blinkend wit.
De veren weer met nietjes vastgezet.
Op de basiskaart twee soorten uitgescheurd papier geplakt.
Deze parels heb ik nieuw en vond ik bij Xenos, je koopt 3 maten in een pakje en dit is de kleinste voor €2,29.
Nu de strook muslinstof tot een strik gevouwen en m.b.v. een stukje sneeuwballen ijzerdraad in het midden vastgezet.
Uiteraard weer de nodige sterretjes en het woord 'believe' komt uit het knipvel van studio light.
Het "trucje" om deze kerstbal te maken vond ik op internet: je snijdt/ponst 6 grote en 6 wat kleinere cirkels die je eerst in het midden vouwt. Je kunt deze direct op elkaar plakken of er zoals ik heb gedaan eerst nog "wat" tussenplakken of op een andere manier versieren.
Dan plak je de cirkels met een helft op de helft van de volgende gevouwen cirkel waarna je twee keuzes hebt: je laat de laatste open zodat je de bal plat ergens op kunt lijmen zoals hier, of je plakt de laatste twee helften ook tegen elkaar en dan kan je de kerstbal ergens aan ophangen (dan is deze helemaal rond).
Het puntje onderaan is toeval: een stukje zilverkleurig puntenkant, maar dan kan je natuurlijk ook knippen van papier.
Eindeloze variaties mogelijk!

1 opmerking: