dinsdag 17 september 2013

Art Ideas XXL

Er zijn van die momenten dan zie ik het allemaal een beetje erg zwartwit....... oh en wat beige.
Naast mijn printer is het meestal een chaos: regelmatig google ik en doe zo veel ideeën op, die ik dan uitprint, evenals tutorials e.d. waardoor er altijd een stapel papier ligt. Tijd om ordening aan te brengen in de vorm van een dik, eigenwijs overdwars opengaand spiraalschrift van de Action waarin geplakt en geschreven kan worden.
De basis is newspapier behang van Hornbach, het eerste dat ik erop plakte de enorme strik van het geweldige newspaper lint van Feestje. Beetje artsy is het wel geworden toch?
Een industriële lamp in zwart wit. Het zijn pracht metalen lampen aan een ketting die ik ook in mijn letterbakken gehangen heb en gekocht heb bij Scrap Delight (directe link) voor €5,25. Ik moest denken aan de uitdrukking "er gaat mij een licht op"......
Eronder een stoere faucetknob van TH.
Eindelijk heb ik 'm door: na veel avonden proberen en steeds meer mislukte bloemen in de prullenbak heb ik de techniek door om deze rozen te maken met, jawel, telefoonboek pagina's. Hier en daar een linkje rode stardust glitterlijm van Pipoos (leuk spul).
Eronder een houten plankje uit een kinderspel bekleed met behang en tissuetape en er een klein art-werkje van gemaakt.
Multicolor bling! Normaliter houd ik niet van glitters die een kleur hebben omdat het alleen om de bling gaat, maar het geeft nu juist wat kleur aan de zwartwit bloemen.
Ik heb een dankmailtje gestuurd naar Engeland aan de dame die mij met haar filmpje eindelijk kon uitleggen hoe ik het moest doen. Zij maakte er heel grote kransen mee, nou die wil ik ook.......
Transparante knopen van de stoffenwinkel omgetoverd tot een kruiswoordraadsel. Puzzel en tekst komen ook uit het behang.
Geen vooropgezet idee, de drie enveloppen die aan de zijkant aan een clip hangen, maar opeens vond ik op google drie zulke gave afbeeldingen, dat ik het niet kon laten. Hier kunnen allerlei knoopjes, tickets, stukjes lint e.d. in die bij ideeën horen.
Zodanig op het papier geprint, dat ik eigenlijk alleen nog wat hoefde te rillen en knippen en aan één stuk een envelop had.
Geprint op dat zo mooie parelmoer papier van papicolor, de glans! En oh, in het begin moest ik wel wennen aan mijn nieuwe printer, maar kijk hoe realistisch, alsof de vlek er later opgekomen is.
Je ziet door de dame heen ook een sudoku en kruiswoordraadsel, verder krantentekst en advertenties. Aan de zijkant een pracht tekst: wanted, the right to grow old.
De parelmoerglans is moeilijk te vangen op een foto, maar zo wel zichtbaar. Verder zie je de structuur van het papier: echt een beetje canvas-achtig. Een aanrader, ik heb intussen drie kleuren: zand, champagne en zilver.
De enveloppen sluiten met washers van TH en multicolor draad van mijn vriendin.
 Een foto van Darkroomdoor en ja, een veer.
Het lijkt een andere bloem dan de rozen, maar bij dit kleintje had ik het papier te weinig dubbelgevouwen, zodat de strook te hoog bleef, maar toch ook een leukertje.
Het papier is multi inzetbaar: bloemen maken, printen en ook stempelen. Hier een nieuwe stempel van een radeerblad (je ziet maar de helft) van Prima Marketing, op een memopin van TH met daaraan een koperen naald.
De spiraal van dit schrift is enorm. Ik heb het schrift in één stuk bekleed, aan de achterkant van het behang ook nog een brede strook geplakt: dit geeft meer stevigheid en je kijkt niet tegen de kale achterkant van het papier aan. Gezellig wat kantjes nonchalant geplakt want het moet toch een artistiek rommeltje worden...
 Een sudokuknoop met een action kantje.
De chipboard letters zijn van boekenvoordeel, bekleed met telefoonboek papier en de A is een omgekeerde V met een stukje Xenos parelketting.
 Altijd handig een berg grote paperclips.
Een idee van hoe de binnenkant eruit ziet, veel lekker vastgeplakt met tissuetape.
De enorme strik zit in de weg, maar nu express: het schrift kan niet helemaal openklappen, da's juist handig in dit geval. Het staat praktisch voor mijn neus als ik wil afkijken.
Een plaatje van het kale schrift, alhoewel je hier niet het idee krijgt hoe dik de stapel papier is en hoe groot de spiraal. Zelf zou ik er geen echt dag- of notitieboek van maken, want schrijven op de achterkant van het papier is onhandig: of je hebt een dikke spiraal onder je pols of je moet steeds het schrift omdraaien. Buitengewoon geschikt als ideeënscrapboek. Voor €1,99 toch een pracht basis.

2 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt hoor, heb hem zelf ook liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak je toch mooie creaties. Ik raak niet uitgekeken. Geweldig
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen