maandag 22 juli 2013

Teahouse

Het was een tijdje stil hier, maar ik ben veel dagen doorgekomen met het maken van een babydoos voor mijn vriendin. Aangezien zij deze nog niet heeft ontvangen, nog even geen foto's. Ik zit nl. nooit echt stil......
Samen met Vera afgelopen donderdagavond het idee geopperd om een mini albumpje te maken in de vorm van een theezakje. Haar creatie ging fantastisch, maar de mijne wilde niet zo lukken....
Het bracht me echter wel op het idee om van deze letterbak een theehuis te maken: theezakjes, theerozen, theeflesjes, theepotten, theekopjes, tijdens de thee wat brieven schrijven en natuurlijk veel cupcakes!
De klok en wijzer zijn van Artemio Oldies, de theepot en theekopjes zijn stempels van Eline's Huis. De oortjes uitknippen is peuteren, je kunt het beste als eerste de binnenkant van het oortje doen, dan zit de buitenkant nog aan het papier vast, minste kans op uitscheuren.
De oude brief links komt uit een vintage knipvel van Studio Light.
Een metalen handgreep van TH en de tekst teahouse uit een lettertang.
De binnenranden van de letterbak geverfd met koperen acryl verf, vervolgens de achterwandjes en buitenranden beplakt met papier van de Xenos. Als laatste alle randen beplakt met tissuetape "woordenboek" van Pipoos.
Flessendoppen met daarin theerozen, geponst uit het Studio Light knipvel. De woorden komen uit het chitchat blok van TH, er overheen epoxystickers.
Nog een andere oude brief van Studio Light en letterdobbelstenen uit eigen voorraad. Op één C na had ik het woord compleet en een i over. Laat nu de i van time uit mijn configurationbox wel een C hebben.....
Een prachtige silhouetstempel van Prima marketing waar ook een lijstje bijhoort dat los is (heel handig). Flesjes van Pipoos gevuld met echte zoethout thee, het woord tea is een afgeplakte Eline's Huis stempel, het kroontje is van Panduro.
Deze kopjes zijn nog kleiner....evenals de theepot en het tafeltje: dollhouse stempels van Eline's Huis.
Een leuk ticket (studio light) waarop ik zelf de tekst gestempeld heb. Als er gaatjes in afgedrukt zijn, maak ik die er ook in, dan lijkt het altijd weer wat echter.
Zie ik opeens een fragments charm in een zakje zitten van TH, die el heel veel weg heeft van model theezakje...
Een stukje van het leuke Xenos papier eronder, de tekst dream tea zijn rub-on woorden.
Een dik katoenen draad door het oogje met een labeltje, ook uit het Xenos vel. Inspire is een rub-on.
Bedenk hierbij, dat ik nu ook 6 bont roze/mintgroene cupcake kussens met slagroom op mijn eettafel stoelen heb liggen, zo heerlijk.
Een fragment met een gele theeroos (xenos papier) en een rub-on als gouden hoekje. Leuk papier van de Xenos, maar helaas wel spiegelglad. Als achtergrond papier of op deze manier werkt het goed.
Is het niet zo dat je tegenwoordig overal een theetje voor hebt?
De leuke stoffenknoop is ook van Xenos, passend bij het papier en wel 24 verschillende (ook met muziek) voor 2 euro.
Een metal frame van Ranger met blister, gevuld met thee en een schaartje op een achtergrond van een stukje studio light knipvel, een tea roos die binnenkort geknipt gaat worden.
 Er omheen een stukje stof, erin een sierspeld met een stukje tule.
Aan de zijkant een gevouven theezak met bodem, de tekst is een stempel van Eline.
Bovenop het dak zie je nog de katoenen draad van de theezak, dit keer een postzegel als labeltje.
De rozen zijn zelfgemaakt m.b.v. ponsen.
 Nog eentje, omdat ik het zo leuk vind om ze te maken.......
Een riem m.b.v. een gesp en het inch band van TH. Een eyelet als oog voor de pin want ja, toch wel belangrijk om je taille in de gaten te houden bij het eten van al die cupcakes.......
Het kopje (lekker groot deze keer) is een stempel van Eline, de schotel die eraan vastzit heb ik eraf geknipt. Alweer zo'n leuke knoop van de Xenos.
Deze prachtige schrijfveer ziet er heel echt uit, toch is het ook een knipplaatje van studio light. Een aanrader, hun nieuwe vintagelijn, bijna gratis....... De knipvellen kosten 80 cent en je kunt er veel mee.
In huis is er bij mij veel veranderd: nieuwe keuken (oh zo mooi) en een aparte hobbykamer waar toevallig ook een bed en een pc staat. Dat had ik jaren eerder moeten doen, wat heerlijk om alles zo lekker bij de hand te hebben. Maar opeens kwam er een schroef achter de boekenkast vandaan in de woonkamer (die staat nu vol hobbyspullen in de hobbykamer) en wat is er gezelliger dan dit?

1 opmerking:

  1. Absolutely wonderful - so many fantastic details!
    Alison x

    BeantwoordenVerwijderen