zaterdag 6 juli 2013

Shabby Chic

Het is mijn eerste keer dat ik de shabby chic sfeer gebruik en dan gelijk een compleet bureauset: schrijfboek, pennenblik en bewaardoos. Het is niet helemaal volgens "de wit regels" maar ik ben dan ook niet zo van de regeltjes....
De basis: een rol behang van de Action. Behang is breed genoeg om in één keer voor- en achterkant te bekleden, zodat de spiraal ook gelijk is weggewerkt.
Het behang is niet heel dik, daarom ter versteviging aan de binnenkant ter hoogte van de spiraal een extra strook.
Je plakt het behang tot een cm voor aanzet spiraal, dan is er voldoende "bewegingsruimte" en kan het niet uitscheuren.
De prachtige sleutels heb ik gekocht bij het Sprookjes Atelier in Zwijndrecht. Ze zien er robuust en zwaar uit, maar wegen niets. Geplakt op 10 cm breed kant, in het midden bij elkaar geduwd m.b.v. het lijmpistool. Erop een brede organza strik.
De beide bloemen heb ik zelfgemaakt, wat mij helaas twee heel pijnlijke brandblaren opleverde door het aandrukken van het kant in de kokende lijm......
Gelukkig zijn de blaren intussen verdwenen en waren ze het waard.
Een heel mooi stanslijstje dat ik eerst bewerkt heb met emboss inkt en daarna heb ik er parelpoeder met een klein kwastje op aangebracht.
Het poeder is wit in het potje, maar in bepaald licht wordt het heel mooi violet. De grote camée is ook van het Sprookjes Atelier.
Een kleiner conservenblik omgetoverd tot hobby benodigdheden beker. Prikpennen, schaartjes, lineaal, emboss pennen, rilpen etc.
Het heel brede kant nu uitgewaaierd vastgelijmd, de zalmkleurige bloem komt van Pipoos. Elk item heeft een vlinder uit de grote pons van gewoon wit en parelmoer wit papier.
Een grote sierspeld en het overal toegevoegde beige rozen lint is van Pipoos. Een leuke chandelier van roze facetkralen.
Het derde item is een bewaardoosje in de vorm van een wel zeer grote luciferdoos. Openmaken m.b.v. een ringfastener van TH met eraan een klein sleuteltje en een witte organza strik.
De grote witte bloemen op het blikje en het doosje zijn zelf gemaakt van papieren doilies en bij deze heb ik parelketting van de Xenos toegevoegd.
Het plaatje met speelkaarten en roos komt uit het vintage die cut vel van Pipoos.
Half onder de bloem ook hier een zalmroze bloem die de doily dan zo leuk omhoog drukt.
Het is onverwacht goed uit de verf gekomen en het set staat prachtig op mijn hobbytafel. Zeker de moeite waard om uit te proberen.

1 opmerking: