zondag 28 juli 2013

Journey on a canvas

Het begon met de vraag: Wat doe ik met die grote letterstickers van TH? Om vervolgens een prachtig voorbeeld van hem op internet te vinden.
Mijn versie is daarop geïnspireerd, maar dan natuurlijk wel met mijn eigen opvallende twist.....
Canvas van Xenos 30 cm breed, dik geverfd met acrylverf, een mengsel van koper en zilver, de heattool erop tot er bellen geblazen worden.... niet te lang want onder het papier zit nu een schroeivlek.
De landkaart is een scrapvel van TH, zodanig uitgesneden dat de lijst en de binnenkant zo mooi in elkaar overgaan.
Hij had het idee van meerdere kleine schilderijtjes in een houten lijst, bij mij werd het canvas in canvas. Een A6 canvasje op karton en een 10x10 cm canvas op frame, beiden van Xenos.
Het A6 is in stukjes gesneden.
De achtergronden zijn gemaakt van engelse oude krant, stukjes landkaartscrap die overbleven en woord definities geprint op een restje scrap.
De woord definities haal ik uit een online engels-engels woordenboek die ik kopieer en plak in Word. Ik kort deze soms wel in, maar zolang alle kenmerkende woordenboek verwijzingen er maar in blijven staan. Lettergrootte zet ik op 8punts.
De vleugels zijn stansjes beplakt met engelse krant, het metalen kompas is van TH evenals de bingo steen. Het lineaaltje is van Maya Road omwikkeld met koperen wire&wire draad waar een flesje onder zat.
Nu de woorddefinitie Journey, het flesje geplakt met glossy accents, wat embellishments van TH en de rand is beplakt met woordenboek tissuetape van Pipoos. De achtergrond was veel werk, maar geeft dan wel de juiste uitstraling.
 Altijd een leuk effect, door een glazen flesje heen.
De mooie grote sleutel hangt aan een schroefoogje van de ijzerhandel.
Het bovenste stukje achtergrond papier is van het kraftresistblok van TH, maar dan het voorblad waar alle bladen heel klein op staan. Nu het kompas met de tekst The world.
Het lampje is vastgezet met koperdraad, de klok is een sticker en gestapelde gears met een gamespinner, allemaal van TH.
De ketting is van Humiezbeats vastgezet met een gewone en een ringfastener. Onderaan zit de ketting vast met een groot lobsterslot aan de gear.
Bij een journey hoort toch ook een memoryframe. De achtergrond is de Admit One stempel van TH, klokwijzer van Artemio Oldies, wat horloge onderdelen, stukje krant en landkaart en een schattig schelpje. Bovenop een corner van TH.
De letters zijn geplakt op zwart foamboard van een halve cm dik en de randen vervolgens gekleurd met vintage photo inkt.
Een close-upje van de Christiniaanse verftechniek........:-) Dik erop duwen en onder het koele raam op een lekkere stoel de heattool erop.
Nu de woonkamer ontdaan is van de veel te groot in het oog springende boekenkast die zo rommelig overvol was, is er weer ruimte vrijgekomen op de achterkant van de grenen buffetkast, natuurlijk onder het toeziend oog....van de vogelkooi en naast het teahouse letterbakje.
Vlakbij mijn nieuwe keuken waar ik ook al zo blij van word.

1 opmerking:

  1. Hoi Christine

    Wat een prachtig journey schilderij vheb je gemaakt
    en omdat ik wat achret lag met alle blog`s ben ik meteen even verder gaan kijken bij jou.
    En dan kom ik een huisje tegen wow wat mooi en ben erg nieuwschierig welke pons je hebt gebruikt voor die mooie rozen op het dak.

    Een zondagse groet Christina

    BeantwoordenVerwijderen