woensdag 31 juli 2013

Dienblad maritiem

Een klein houten dienblad van de Action dat al de kleur "old white" had en dat heb ik zo gelaten, past er mooi bij.
Op de bodem kurk en daarop de collage vastgezet.
Het effect van golvend water door het papier zo te scheuren zag ik bij Eline in het klein en dat kan dan bij mij ook in het groot. In de golven vaart een boot en op het strand zie je de voetafdrukken, op de achtergrond een vuurtoren (bedeltje) en rechts het waterpeil.
Een stukje landkaart in de grote cirkelpons, kompas erop gestempeld, er overheen een stukje vellum met de havenstempel en een gezellig touwtje met een zeester bedeltje.
De mooie stempel, toch wel een favoriet van mij, van de zeekaart stempel van Viva Decor.
Het online engels-engels woordenboek is een bron van inspiratie en woorddefinities. Geprint op Eline's beachhouse papier, lekker distressen en alle definities gelijmd met powerpritt: het zit overal vast en je kunt het "kneden" ofwel netjes vormen over alle bobbeltjes en scheurtjes in het hout, papier en hout gaan dan mooi in elkaar over.
Heel veel bloemen gemaakt, kleine banners met stempels en vlaggetjes met hier de leuke meerpaal.
Een stapeltje geld voor in de sluis.........
De beach definitie, vlaggetjes van gaatjes voorzien m.b.v. de kleinste fiskars eyelettool en veel knopentouwtjes.
De bloemen zijn vastgezet met het lijmpistool, omdat de alleslijm van Pipoos deze keer niet wilde hechten op het hout.
Het maken van de vele bloemen was veel werk, vooral de allerkleinste was een heel gepriegel, maar wat zijn ze schattig!
In het papierblok "Note to self" van Echopark zitten twee velletjes kurkpapier. Het design is erg realistisch en dat kwam nu goed van pas.
De daisy's zijn wel gemaakt van echte kurk. Ik kreeg eens van iemand een paar lapjes toegestuurd die zo dun zijn, dat ze probleemloos in een pons kunnen. Het papier ertussen zorgt ervoor, dat het kurk wat omhoog blijft staan.
De buitenkant had ik gewoon wit kunnen laten wat niet zo hebben misstaan, maar dat vind ik dan weer te kaal.....
Ik had genoeg bloemen, vlaggetjes en banners gemaakt om de buitenkant net zo gezellig te maken als de binnenkant.
 
 
Een heel leuk effect wanneer je gescheurd papier zo om een hoek heen lijmt. Al met al een leuk en zomers dienblaadje dat een prima match vormt met het eerdere schilderij, mijn boothuis en het bloemenvaasblik.
Ik heb gebruik gemaakt van stempels en papier van Eline's huis.

3 opmerkingen:

  1. Wat een kunstwerk heb je er weer van gemaakt. Prachtig.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a lovely seaside makeover!
    Alison x

    BeantwoordenVerwijderen