vrijdag 10 mei 2013

Steam Girl

Precies zoals ik mij dinsdag en nog steeds voel!
Tim's compliment has given me wings!
De kleuren van metal art zijn altijd moeilijk te vangen in een foto, daarom eventjes eentje met en zonder flits. Een indrukwekkend item geworden dat uitstraalt wie ik ben als innerlijke creativeling, dacht ik terwijl ik ermee bezig was.
De standaard doll schoenen vervangen door stoere, "leren" laarzen gemaakt van glasine paper. De omtrek gedefinieerd met een zwarte stift.
Het begint met een doll stempel van Julie Nutting die niet alleen leuk zijn om aan te kleden zoals ze zijn, maar ook een prima basis geven als houvast voor je verdere ontwerp.
De dress is gemaakt van een number scrapvel van Pipoos, aangevuld met gear stansjes en ketting.
De achtergrond is gemaakt van aluminium tape gekreukeld en geverfd en een stuk scrapvel van TH waarvan ook de basis doll is geknipt.
De chipboard stans vleugels bepalkt met andere stansjes: sleutel, slot, gears, stukjes bingokaart en wat jute. Naast de standaard zwarte acrylverf nu ook mooi koper gebruikt gekocht bij Pipoos.
 De warme sprankelende kleur van koper vind ik erg mooi.
Viewmaster schijfjes op internet gekocht, originele, maar ik vind van sommige schijfjes de kleurenfoto's te opvallend, niet vintage genoeg. Met een hoop geduld de op elkaar geplakte schijfjes losgemaakt, foto's eruit en vervangen door afbeeldingen geprint op transparant die bij het thema steampunk passen.
Een koperen klok van TH en een wijzer van Artemio Oldies.
Een tekst die ik langere tijd geleden van internet gecopiëerd had en nu wel heel toepasselijk is. Eerst een vel linnenkarton van de Action gekleurd met distress inkt rusty hinge en vintage photo. Vervolgens wat met water gespetterd en goed gedroogd alvorens het in de printer te steken.
Het lijstje is een geëmbosste stempel, uitgeknipt en de vier zijkanten korter geknipt, zodat het mooier past bij de grootte van de tekst.
Aangevuld met een lightbulb, ring fastener en gears van TH en bedeld van Humiez Beads.
Ik zweef nog even verder.....

2 opmerkingen:

  1. Fabulous tag - love her all steampunked up with those amazing wings!
    Alison x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your tag is fantastic! I am so glad Tim showed your site...you do magnificent art! Love it all!

    BeantwoordenVerwijderen