zaterdag 4 mei 2013

Rozen pons

Heb je de smaak eenmaal te pakken van zelf bloemen maken, wordt het een verslavend iets......
De bloemen zijn op deze foto's nog nat en laat ik een nachtje drogen. De heattool gebruiken kan, maar heeft ook een ontkrullende werking op de blaadjes wat niet zo mooi wordt.
Het kenmerkende groene puntige schutblad onder de bloem maak je m.b.v. de juiste maat daisy pons.
Rode vingers!
Ik heb het nog nooit eerder gehad, maar ik heb handen alsof ik krootjes gesneden heb......het papier geeft af als het nat is. Eerst dacht ik het niet goed te zien, maar er lagen rode plasjes op het aanrecht en mijn vingers werden steeds roder. En dat terwijl het luxe scrapvellen van Pipoos zijn......
De nieuwe pons speciaal voor dit doel, de middenmaat en ik heb de grote. De kleine is toch ook wel heel handig..... ga ik voor mijn verjaardag vragen (19 mei, op een mooie pinksterdag......).
Ik gebruik 8 geponste bloemen per roos, lekker nat spuiten, verspringend opstapelen en een splitpen in het midden.
Bij de grootste roos neem ik 5 grote en 3 middelgrote bloemen (tweede foto) dan valt de kern mooi lager dan de overige blaadjes.
Heb je maar één maat pons, niet erg. Je kunt dan of de bovenste drie bloemen nat ineen proppen en dan "hapsgewijs" stukjes van de bovenkanten knippen of je knipt bij de eerste drie bloemen de blaadjes in, vouwt een flink randje dubbel en dan bij elkaar "kneden" (derde foto).
Het makkelijkst is uiteraard ponsen in verschillende grotes.
Geen verplichting hoor 8 bloemen, maar ik vind de verhouding het mooist, ook dat 3 bloemen een juiste breedte voor de kern geven.
Flower Power!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen