zaterdag 4 mei 2013

Poppenhuis stempels

Het is één van de meest geweldige, schattige en veelzijdige stempelsets die ik de laatste tijd gekocht heb: Eline's Buitenhuis Dollhouse stamps.
Het vergt soms heel veel geduld om bepaalde stempels uit te knippen zoals de kandelaar en de etagiére met cupcakes, maar dan heb je ook wat.
Ik heb alle stempels gebruikt om te laten zien wat er o.a. mogelijk is, waaronder het gebruik van verschillende kleuren papier zodat bijv. de bekleding van de stoel bij je project past. Natuurlijk kan je de lampenkapjes van de kroonluchter ook nog een andere kleur geven.
Per ongeluk knip ik wel eens teveel van een zwart randje weg, maar dat kan je eventueel bijwerken met een zwarte fine liner stift.....
De schilderijlijst is los en de bloemenvaas is ook een stempel die ik met kleurpotloden heb ingekleurd.
Natuurlijk kon ik het niet laten om er een echte la in te maken. Heel precies met een hobbymesje de middelste la eruit gesneden en daar achter een klein bakje gevouwen. Hierop het frontje geplakt, aan de achterkant van het bakje een lipje geknipt en het overige papier weggeknipt.
Het lipje tegen de onderste la geplakt en dan blijft de achterkant plat. De kan die erin staat is ook een stempel.
Nu heb ik de deurtjes opengesneden, papiertje erachter en dan kan je in de kast kijken. Theepot met kopjes zijn ook stempels.
De mogelijke combinaties zijn natuurlijk eindeloos.
Je kunt er ook een echt poppenhuisje mee maken: kijk maar op Eline's facebook pagina en je gelooft gewoon niet dat het geen echte meubeltjes zijn. Het huisje kan je o.a. bij Elma's Hobbyshop kopen.
 
Happy home comming!

4 opmerkingen:

  1. Wat gaaf maar wat een werk om uit te knippen
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Cristine Je staat bij de links van Tim Holtz wist je dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Christine, ik ben inderdaad via Tim Holtz hier terechtgekomen. Leuke blog en mooie projectjes maak je! En je kat... Wij hadden ook zo eentje, een zwarte kater die het liefst bovenop mijn crafmat lag. Of eigenlijk, bovenop mijn handen. Hij is nu in de kattenhemel, na 23 jaar hier op aarde te zijn geweest :).
    Ik volg je nu ook via de rss feed. En nu even opzoeken wat een lifecoach precies doet!
    Debbie.

    BeantwoordenVerwijderen