zondag 12 mei 2013

Moederdag

Moederdag! Heel gezellig en vooral mams in het zonnetje zetten. Hoe anders dan met een leuk her-indelingsplan voor de woonkamer......
De dubbele basiskaart komt uit het smalle papier (karton) blok van de Action en past mooi bij de overige materialen.
Het gebruikte papier en stof is van de Hema.
Ik vond het leuk om de meubeltjes en de achtergrond in elkaar over te laten lopen.
Eerst een stofje (roze met roosjes) een stiksteek gegeven met DMC en daarop een doily geplakt.
Vervolgens heel veel uurtjes geduldig knippen (vind ik heerlijk ontspannend).
Ik ben iets te enthousiast gaan plakken en daarom bleef er geen plaats meer over voor de waterkan...... Laat deze nu net prima aan de kast hangen.
Een klein gleufje geknipt bovenaan het middelste laatje, stukje stof aan alle kanten gerafeld, scheef dubbelgevouwen en uit de opening laten hangen.
De lampenkap expres wat scheef erop gezet. Wij hadden vroeger thuis zo'n lamp waar heel wat tegenaan gelopen werd en die kap hing altijd scheef. Het loonde de moeite niet om deze steeds weer recht te zetten. Onderaan een leuk kantje en bovenaan een rijtje mini plakparels.
De stoelbekleding is van stof, even als de stempel Home Sweet Home.
Sommige onderdelen zijn heel moeilijk los te knippen, zoals het oortje van het theekopje wat ook inscheurde, misschien wil ik het allemaal te precies langs de lijntjes.....
Een tip die ik eventjes in de wind sloeg: begin met dit soort binnenstukjes uit te knippen als de smalle randjes buitenom nog vastzitten aan het papier. Mocht het heel dun uitvallen kan je altijd daar nog een marge aan knippen. De kans op scheuren wordt dan minimaal.
Het blijft hoe dan ook zo leuk om al die combinaties te maken. Samen met het trouwfoto canvas was het een geslaagd kado.

1 opmerking:

  1. Geen opmerkingen? Dan zal ik er één plaatsen, nl: Ik ben er hélemaal wég van, schitterend en voor mij heel inspirerend!
    Groetjes, Machteld.

    BeantwoordenVerwijderen