woensdag 8 mei 2013

Luciferdoosjesboek........

Een geweldig idee, nagemaakt van een internet foto zonder verdere uitleg. Netjes gezegd: vrij naar een idee van Eline Pelinkhof (ontzettend vrij, dat wel :-)
Ik heb het mijzelf onnodig ingewikkeld gemaakt, met name het aan elkaar verbinden van de doosjes en pockets en de rug, maar toen had ik het boek nog niet......
Het lint is deze keer wel heel goed gelukt: kreukellint van TH, gescheiden 5 kleuren distress inkt op je craftsheet, voorzichtig water sprayen zodat het niet in elkaar overloopt en het lint er glad getrokken in leggen. Andere kant herhalen, kale plekjes bijwerken en al knedend met de heattool drogen.
Wat een effect toch altijd weer.
Ik viel op dit boekje (niet letterlijk gelukkig) vanwege de dubbele toepassing: je kunt er bijv. foto's in plakken en in de pockets steken en je kunt losse items in de doosjes bewaren. Vandaar de tekst keepsake.
De bloemen zijn zelfgemaakt m.b.v. de retro flower ponsen.
De rug, daar mogen de "scharnieren" van TH niet ontbreken, maar ik heb stevig papier gebruikt. Dit moet je heel voorzichtig gaan vouwen, steeds wat verder om te voorkomen dat het later scheurt. Ook alle opgeplakte items bewerk ik voor.
De geweldig grote paarse poststempel is een sticker uit het nieuwe stickerbook van TH. Het etiket is een 1000-mogelijkheden-stempel van Stampinback met een kroonluchtertje van Eline.
Een papieren rug is niet alleen stug, maar een boekje/album blijft daardoor vaak openstaan. Eline gebruikt een mooi stofje, kans op scheuren nihil en boekje valt soepeltjes dicht.
De achterkant met o.a. een ticket van Artemio Oldies, een papierklei item en een definitie sticker. Slot en sleutel zijn ook van Artemio.
Bovenaanzicht: de laatjes zijn voorzien van de nieuwe ring-fasteners van TH, wat een leuk en vooral handig nieuwtje.
 
 
 
Twee zijkantjes zijn bestempeld en het middelste doosje heeft een strookje keeperband, paars gekleurd met distress inkt en bestempeld met een franse poststempel. Het enige nadeel van dit project: je kunt geen splitpennen gebruiken die er doorheen gaan, want dan gaan de laatjes niet meer open. Een bandje geeft je wel de mogelijkheid om toch nog wat embellishments te kunnen plaatsen.
Alles is bij mij aan elkaar verbonden met papierstroken, een precies werkje alhoewel buitengewoon stevig.

De kleur vind ik zelf heel mooi, het mengseltje van paars, blauw en zeegroene, allemaal Action papier.
Eline gebruikt de witte luciferdoosjes van Pipoos en die hoef je natuurlijk niet helemaal rondom te beplakken, ik heb gewone gebruikt.
De doosjes zijn 6x11 cm, maar kleiner kan natuurlijk ook.
Er zijn van die momenten die ik wel in een doosje zou willen doen, zoals de vermelding op Tim's site....

2 opmerkingen: