woensdag 1 mei 2013

Ballroom Dance girl

Het is natuurlijk niet verplicht om je te houden aan de gestempelde rok......en bij een bal hoort een wijde en statige rok.
Het is op de foto niet zo heel goed te zien, maar ik heb de stroken gedeeltelijk besmeerd met gloss vernis voor een beetje extra glans.
Nu lijkt het alsof de rok links breder is dan rechts, maar zij loopt naar rechts en dan sleept er aan de achterkant meer stof mee dan aan de voorkant.
De eerste stroken heb ik bovenaan vastgeplakt, later ben ik de stroken op de anderen gaan plakken omdat het anders bij de taille te dik wordt in verhouding.
De afzender van deze stempel weet ik niet meer...... Geëmbosst met zwart voorzien van glitter. Twee keer en op elkaar geplakt met foamtape. Het mooie vlindertje is uit paper geknipt.
Het labeltje komt achteruit een papierblokje, evenals het miniticket en het roze ticket waarop ik create gestempeld heb. Een stukje kant met een gespje van Artemio. Er voorzichtig een eyelet met glitters ingezet.
Het haar van de dame kleur ik steeds in met kleurpotlood in verschillende tinten van dezelfde kleur.
De knoop komt achter uit het papierblokje (gaatjes met de kleine fiskars eyelet tool) en het Ritz logo is een stempel van stampingback.
De "kanten" randen langs de zijkanten zijn uit een action papiertje geknipt.
Zowel bij deze dame als de shopping lady heb ik de hand losgeknipt, zodat deze over de rok zichtbaar blijft.
Het plezier dat ik hieraan beleef is geweldig, daarbij ook een soort van statement dat je met heel goedkope materialen en zonder al de dure embellishments echt iets moois kan creëren.
Innerlijk kind...
Er komen steeds meer herinneringen naar boven nu ik hiermee bezig ben als antwoord op de vraag waarom ik dit plots zo leuk vind.
Als kind maakte ik al plakboeken die we nu lookbooks noemen. Een mode ontwerpen maakt dan foto's van alle kledingstukken en dat boek wordt aan alle potentiële afnemers gestuurd.
Ik tekende en plakte eerst een dame die ik aankleedde met bijv. kledingstukken geknipt uit tijdschriften, met stofjes van mijn moeder etc. Vervolgens maakte ik haar gezicht op met echte oogschaduw, poeder en lippenstift uit moeders kaptafel.
De dame stond altijd rechts op mijn papier. Links plakte ik stukjes stof en daar schreef ik bij voor welk kledingstuk het bedoeld is en allerlei variaties.
Alsof ik een ware mode-ontwerpster was en precies dat komt nu kennelijk weer naar boven. Het bedenken, de oneindige fantasie die met kleding mogelijk is met daarbij de extra mogelijkheden die ik nu heb (bijv. om de dame ik elke gewenste omgeving te plaatsen en elke rol te laten spelen die je wilt).
Be curious!

1 opmerking:

  1. Thanks Christine for sharing this beautiful tag. I was inspired by the way you used torn strips to on your ballroom girl. Thanks so much! Regards, Laura

    BeantwoordenVerwijderen