zaterdag 16 maart 2013

Where am I?!

Waar ik ben? Nou echt in de lappenmand, daarom was het voor mijn doen lang stil op mijn blog. Sinds het begin van de week begon mijn voorhoofdholte ontsteking en nu zie ik zelfs slecht omdat het altijd op mijn ogen slaat. Hoofdpijn, duf, koorts en een flinke fruitmand.
Vanzelfsprekend met veel plezier maar ook met heel veel moeite elk momentje dat ik kon besteed aan de boekenleggerswap die ik vandaag verstuurd heb, ben heel benieuwd hoe de reactie zal zijn.

Woensdag 6 maart lag ik een keertje bij de Action voor de deur toen ik dinsdagavond hun folder op internet zag. Prachtige houten letterbakken van 35 cm in onbewerkt en wit. Gelijk donderdag aansluitend nr. 3 in wit aan mijn vriendin gegeven. Samen zijn we die dag o.a. naar de Karwei geweest voor een (flinke) stapel gratis behangstukjes A6. Vrijdag gelijk begonnen met het beplakken van de letterbakken. Alles wat je ziet is behang, dus ook de Tim Holtz look-a-like grote letters en cijfers, de verschillende koffersluitingen en de vintage afbeeldingen.
De onbewerkte heb ik heel naturel gehouden, dat staat er heel mooi bij en gaat de kant op van vintage foto's, veel lint, kant, sierspelden etc.
De witte wil ik een meer Holtz sfeertje geven met teksten als discover, adventure, journey etc.
Helaas ben ik er verder nog niet aan toe gekomen, veel afspraken t/m zondag en daarna steeds zieker en toch gewoon doorwerken, meer deed ik ook niet.
Tussendoor niet te ingewikkelde projecten: ik maak een gezellige stapel schriften in allerlei maten van het Ikea scrappakket.
Een inimini schriftje met touw sluiting.
Ik vind de geschilderde afbeelding van het meisje zo mooi, dat ik deze heb ingescand en in meerdere afmetingen geprint op fotokwaliteit. Nu passen de afbeeldingen precies in de meegeleverde lijstjes uit het pakket.
Mica erop en er wat "gebroken glas" ingeknipt voor een vintage effect.
 Het begint te komen, de stapel.....
Een schrift met een boekenlegger (lint met een dik chipboard hartje).
Het is niet echt mijn ding, dit type scrappakketten, maar om er zulke altijd handige en bruikbare artikelen mee te maken is wel besteed.
Een heel ander uitstapje tussendoor: breien. Mijn vriendin is hier mee bezig en toen ik snapte hoe simpel het was, wilde ik ook wel een poging wagen. Het is een soort "visnetwol", een breed netwerkje. Je hebt slechts 7 steken nodig en een dikke breinaald. Het enige dat je doet is recht breien en het resultaat is een soort rondgedraaide wokkelsjaal.
Af en toe breien is nu even het enige dat lukt, ik ben zo traag, maar de lengte die je in no time krijgt is verbluffend.
Een hele lange sjaal en dat met maar één bol van de Zeeman getiteld Jace.
Ik hoop me snel weer beter te voelen, maar moet mezelf in acht nemen: veel slapen, goed eten, lang slapen en extra energie opdoen voor de vele ideeën die op uitwerking liggen te wachten.
Snik.......

1 opmerking:

  1. Wat je hier laat zien is wel allemaal geweldig. Die Action letter bakken, die zijn mooi!!
    Vervelend dat je zo ziek bent, ik ben vorig jaar zo ziek geweest en heb daar allemaal vervelende dingen bij gekregen, uiteindelijk ben ik 7 maanden uit de running geweest, bah!
    Pas dus goed op jezelf en beterschap.
    Lieve groet, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen