zondag 24 maart 2013

Vintage fotolijst

So lovely!!!!
Je vraagt je toch af waar meisje en kitten met zulke grote ogen naar kijken...
Het fotolijstje zoals beloofd dat ik nog bij de muur met letterbak wil voegen. Geen voorop gezet plan, maar deze foto van internet moest ik op linnen printen en is van zichzelf zo groot: 22x15 cm. Ik heb er niets aan veranderd of geretoucheerd.
De lijst is dus het binnenkader van een Xenoslijst. Eerst mica en dan de foto er achter. Het achterplaatje van de lijst zelf zorgt dat alles goed blijft zitten.
De kleur van het hout past prima bij de letterbak. Wie wat bewaard heeft wat: de poot was ooit van de lijst gebroken zodat deze niet meer kon staan.
Nog steeds even wennen om niet alles te kleuren, te beglitteren of anders te bewerken, maar wel mooi al dat gebroken wit. De hoedenspelden: de standaard speld van pipoos met één parel aangevuld met mooie kralen en vastgezet met een knijpkraal (boven). Onder is een speld met een veel grotere parel maar wel hetzelfde gemaakt. Bovenop heb ik een kralenkapje gelijmd.
Deze sleutel was ik zuinig op, ooit gekocht omdat ik het zo origineel vind om het woord onderdeel van de sleutel te laten zijn.
Het paarsige in de bloem past bij het hout, een "toefje" gemaakt met gaaslint, met een grote niet en een stukje papier vastgezet. Het papier zorgt ervoor, dat je het makkelijk kunt lijmen.
Een houten labeltje van Eline's Huis, bestempeld met stempels van Eline (bovenste is een afgeplakt gedeelte), grote nieuwe bronzen veiligheidsspeld met een knoopjes bedeltje.
De romantisch vintage muur is zo klaar, behalve dan dat er nog veel letterbakvakjes gevuld mogen worden....... 
Het witte buitenkader van diezelfde Xenos lijst. Een stuk TH scrapvel op stevig karton, in de lijst gelijmd, opgehoogd met foamboard en een stevige kartonnen achterplaat op de lijst geplakt. Stevig genoeg om een collage op/in te maken. Het heeft gelukkig nog een randje, zodat een leuk glazen flesje op het randje kan staan. Deze komt uiteraard op de andere muur bij de witte letterbak.
De originele foto, zodat jullie er ook iets mee kunnen maken. Klik op de foto, copiëren en plakken in een Word document en printen maar.

3 opmerkingen:

  1. Moooooooi.
    Wat een leuke muur zeg, hier zal je elke keer met veel plezier langs lopen, PRACHTIG!!
    Groet, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Christine

    Wat een mooie foto lijst en wat
    word het een mooie muur.

    Groetjes Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben ik even via deze weg.......
    Ik heb jou mail beantwoord, maar geen idee of je hem ontvangen hebt?!
    Mijn mail adres is veranderd nl, want mijn oude werkte niet meer.
    Dus.....ik weet niet of de mail ontvangen is en ik weet niet of jij (weer) een antwoord gegeven hebt....
    Zou je mij misschien op mijn nw mail willen beantwoorden?
    daco@vodafonethuis.nl
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen