zaterdag 23 maart 2013

Photo Frame

Het MDF photo frame is van Marianne Design en is ongeveer even groot als een scrapvel. Een los frame dat praktisch niets weegt en een stevige, zwaardere achterplaat.
De achterplaat heb ik vervangen door dun karton met daarop een scrapvel van de Xenos. De achterplaat krijgt een ander doel en daar moeten o.a. leuke doorknobs doorheen kunnen.
Het photo frame is aangepast aan de sfeer van de letterbak.
Eerst de buitenranden en binnenranden van de kaders gesponst met vintage photo distress inkt. Vervolgens de hele voorkant embossen met de kleine flourish stamp van TH en oud goud emboss poeder. Daarna de front gekleurd met rusty hinge distress inkt wat een warmere gloed geeft bij het goud dan bruin.
De finishing touch: met schone keukenpapiertjes de inkt van het geëmbosste af poetsen.
De lieve witte gehaakte rosetjes kreeg ik, toevallig, gratis bij een bestelling, daarop een grote plakparel, in de hoek een metalen corner en een leuke chandelier.
De meest gebruikte takjes bij de bloemen zijn geknipt van een boomstans.
Ernaast met een label pons een leuk stukje scrap geponst met roosjes, een grote camée en een leuk hangertje.
Het printlinnen heb ik in mijn hart gesloten......daar googlede ik ook net op tijd tegenaan. Het heeft meer "body'' en diepte dan papier en dat is juist zo geschikt voor projecten die je van een afstandje aan de muur ook wilt kunnen herkennen.
De leuke foto vrouw met kat komt van internet.
Takjes deze keer met de takjes pons, houten embellishment van Eline's Huis met touw er omheen, een doily en mooie vlinder.
Erg wennen voor mij, om alles (nou ja bijna alles) helemaal wit te laten, een voor mij nieuwe sfeer.
De geweldige nieuwe grote veiligheidsspeld, bedels van knoopjes en naaimachine waar ik het oogje vanaf geknipt heb. De garen- en kantkaartjes komen van internet en zijn geprint op dikker karton. Het kant zat bij de laatste swap, een sierspeld van Pipoos en een parelsplitpennetje ook van Pipoos.
Het oude briefkaartje is van K&Company, gaaslint van Pipoos evenals de bloem.
De klokken die ik laatst gekocht heb, de filigraan items zijn van Just a Note.nl en het labeltje weer geponst uit een schattig papiertje. Er hangt een klein koperen vogelkooibedeltje aan.
Het buttons kaartje van internet geprint, mini labeltje geponst van een stukje gratis Karwei behang, mooie roosbedel en de kleur van de bloemen aangepast aan de foto.
Jute band van Pipoos, sleutel geen idee......
Ik ben zo blij met het resultaat, helemaal nu het allemaal bij elkaar hangt aan de muur. Er komt nog één item bij, maar dat zie je later.
De letterbakken zijn nog lang niet vol, maar daar neem ik de tijd voor. Er staan alvast een paar items in. Rondom de andere witte letterbak komen ook nog doosjes, wit fotoframe etc. Planning = klaar voor mijn verjaardag 19 mei. Het is nog veel doch heerlijk werk.
Het kleine vakkendoosje rechts heb ik een tijdje geleden al gemaakt en stond in de vitrine kast.
Ik heb het frame gekocht bij Anmacreatief leuke en voordelige winkel.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Christina

    Wat een prachtig foto-frame zeg en al die details
    echt super.

    Groetjes Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh, wat vind ik dat mooi...een echt pronkstuk!!

    Groetjes,
    Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joh, wat staat dit leuk bij elkaar!!!
    IDD veel werk, maar zo heerlijk ontspannend.
    Mooi die muur en ik ben zeer benieuwd hoe het straks is, als alles "af" is.
    Fijne zondag, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen