dinsdag 5 maart 2013

Brievenstandaard

Een snoepje geworden niet? Dankzij het papier van Ikea.
Super praktisch en buitengewoon leuk kunnen wel degelijk samengaan: het achterste vak is voor uitgaande post die asap naar de brievenbus moet en het voorste vakje voor inkomende post waar ik iets mee moet (over bellen, mailen etc.). Hoe heb ik zonder gekund? Ik gooi alle post op mijn computerbureau, maar daarom vergeet ik ook vaak om ergens op te reageren....
Gelukkig is het pijnlijk roderoze bakje van de Hema nergens meer te herkennen (zelfs de onderkant is beplakt......) en zijn alle randen voorzien van roosjestape van de Hema. Het middenplaatje kan eruit, dat maakt het beplakken van de binnenkant veel makkelijker, alhoewel de schuine stukjes toch even puzzelen was.
Het lijstje is van de Wibra, de bloemen zijn gemaakt m.b.v. de retro flower ponsen en restjes van het gebruikte scrap.
Engelse post:
de briefkaart is een stempel van Eline's Huis, de postzegel geponst en een gedeeltelijk afgeplakte stempel van een postzegel erop. Stukje handschrift op een roosjes papiertje en het originele stickertje van het swap pakket, als een reminder van het prachtige kado.
Alle swirls zijn stansjes geëmbosst met parelpoeder van Wow. De kleine pocketwatch zat ook bij de swapspulletjes. Het scrapkoord is van Ikea, bedel van Art Journey en de poststempel van Eline.
De veel gebruikte mooie sierspelden vond ik bij Pipoos, een doos vol met een prachtig glimmende parel. Enig nadeel: de pin is in verhouding ontzettend lang. Meestal knip ik er een stuk vanaf met een tangetje of ik laat het verdwijnen aan de onderkant.
Nederlandse post:
De stempels zijn allemaal uit het set van Eline's Huis. Het mini briefkaartje zelf gemaakt. Eerst een stukje craftpapier in de juiste verhouding snijden, de briefkaart tekst, één lijntje van de grote briefkaartstempel en vervolgens de twee andere lijntjes als schrijfgedeelte (alles lekker afplakken met post-it van de Wibra).
Uit het envelopje steekt een oude brief (achtergrond stempel van Marianne Design in tweeën gestempeld om het grote lege middenstuk te verwijderen).
De postzegels zijn echt, komen uit mijn eigen postzegelalbums van heel lang geleden....
De kleine foto's geven toch de indruk, dat het wellicht hun postwisseling is met een bewaard ticket onder de sierspeld van een concert.... De vogelbedel is van Marianne Design.
Franse post:
label is van Hero Art, de grote briefkaart van Artemio en veel stempels van Eline's Huis. De grote strik is van Ikea lint.
Kennelijk vind ik 'post' nogal een leuk thema en heb ik daar veel stempels van. Zo ontstond het idee om de drie landen postcollages te maken.
De stempels van Eline blijven prachtig en op een stukje stippel scrap geven ze weer een heel andere sfeer.
De metalen klok en de wijzers zijn van Panduro. De libelle komt uit een ander set van Artemio en heb ik drie keer gestempeld en met de lijfjes op elkaar geplakt.
Ik genoot er echt van, om in mijn oude postzegelalbums te bladeren en zo ontstond het idee om de insteekvakjes na te maken met scrap en kant. Metalen hoekjes erop en vol steken met oude postzegels.
Het kroontje is in tweeën: het bovenste gedeelte is met foamtape erop geplakt en oh wat een geduldig werkje om die kleine pareltjes erop te krijgen.....
Een lieve oude foto in de kleine postzegelpons gedaan en bestempeld, vastgezet met een minipaperclip van TH.
De postduif van Eline veranderd in een 3D afbeelding en het oogje voorzien van een pareltje.
Juist omdat het een brievenstandaard is, kan er geen thema zo toepasselijk zijn als post. Het is een heel werk geweest, maar wel een item waar ik lang gebruik van kan maken. Het felle originele papier van het bakje kon ik niet verwijderen, maar gelukkig schijnt het niet door het scrappapier heen.
De metalen hoekjes zijn van TH, een heel "gevecht" om ze erop te krijgen, want je gebruikt drie splitpennen per hoek die soms werkelijk met elkaar in de knoop raken. Het geeft wel een "professionele" uitstraling aan het geheel.

2 opmerkingen:

  1. Geweldig hoe je zo'n standaardbox weer hebt weten om te "bouwen" tot iets geweldig moois.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful mail box! Love your papers and embellishments.
    Hugs xx

    BeantwoordenVerwijderen