maandag 18 maart 2013

Bingo Bird House

Het is buiten nog lang geen lente, maar dan creëren we het binnen.
Wat doe je als je ziek bent? Precies, een vogelhuisje bouwen, maar dan wel in een heel traag, dagen durend tempo.....
Ik voel me nog steeds heel zwak, veel slapen, beetje wazig kijken en veel hoofdpijn, maar helemaal niets doen lukt me niet.
Het was een stapeltje losse plankjes die ik eerst beplakt heb met bingo papier. Een inimini huisje: 8 cm hoog en het dak is 10 cm breed.
De takjes links zijn geëmbosst en los geknipt van een boom stans, papieren roosjes en een bloemknoop. Het labeltje is geprint en verhoogd geplakt.
Het "lint" op de dakranden is van papier uit het Ikea pakket. Een handje met een vleugelbedeltje mocht niet ontbreken. Een nameplate uit een kerstswap, erachter stukje woordenboekpapier met een kars stempeltje.
De toepasselijke metalen klok is van Scrap it & Wrap it.
Het strookje bingokaart is een stempel van Tim Holtz.
Als ik eerlijk ben, zijn de twee vogel-takjes-stempels van Kars beter, vind ik, dan de lange van TH: moeilijk om er een klein stukje van te gebruiken. Daarentegen kan je de twee van Kars die verschillend zijn wel heel goed tegen elkaar stempelen en er één tak van maken.
De bingokaart met kraai is geprint, afbeelding via Google en aan beide kanten van een stukje craft cardstock geplakt, zodat je geen achterkant ziet. De bloem komt bij PIpoos vandaan.
Ik heb alleen de grote metalen nummers van TH, daar zit ook een 1/2 bij. Die heb ik los gesneden zodat ik een klein nummertje 2 kon gebruiken die hier wel past.
Kroontje uit de pons en veren van Pipoos.
De vogel is een stans van TH, gekleurd met distress inkt en rijkelijk....voorzien van perfect pearls. Heel mooi effect wat helaas op de foto niet zo zichtbaar is.
Het bingopapier van Bo Bunny is tweezijdig, de achterkant met zigzag lijnen is heel geschikt om als "dakpannen" door te gaan.
De achterkant heeft weer een schattig labeltje, ook een afbeelding via Google en een stempeltje 'Handmade' van Eline's Huis. Verhoogd opgeplakt m.b.v. stukjes foamboard.
Het vogelhuisje heb ik laatst gekocht bij Boekenvoordeel voor €3,99 en wordt geleverd met houtlijm, verf en een kwastje. Het is bedoeld voor kinderen, maar of die er zo blij van worden? De houtlijm lijmde voor geen meter, de twee dakpaneeltjes waren heel verschillend van grootte en het kwastje verliest in no time zijn haren......
Uiteindelijk werkte glossy accents wel en zit het stevig in elkaar, moest wel lachen om de bouwtekening die eigenlijk weinig zegt.......
Het ene dakpaneeltje bijgesneden met een hobbymesje.
Volgende keer toch maar een huisje dat al in elkaar zit. Toch een vrolijk item, alvast voor in de letterbak.

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi en je ziet meteen dat het door jou gemaakt is, helemaal weer in jou stijl!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Christine, ondanks dat je er misschien dagen over gedaan hebt is dit wel weer een echte "christine" geworden. Prachtig met al zijn mooie details.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow. Wat een mooie creatie heb je er weer van gemaakt.

    Beterschap.
    gr. Silvia

    BeantwoordenVerwijderen