maandag 18 februari 2013

Waxinelichten

Waxinelichtjes op batterijen hamsteren bij de Xenos (3 pakjes halen = 2 betalen).... Iets waar ik nooit aan gedacht zou hebben totdat medescrappers mij een aantal leuke voorbeelden lieten zien.
Gaandeweg werd ik steeds enthousiaster, omdat deze waxinelichtjes op en in talloze plaatsen kunnen waar je beter geen vlammetjes kunt hebben.
De basis is een toiletrol die je omtovert in een grote staande kaars. De rol zelf vul je op met aluminiumfolie, waarin je ook een kuiltje kunt maken om het waxinelichtje in te zetten.
Drie kleine en één grote bloem gemaakt met de retrobloemenponsen en scrappapier van TH. Erin plakpareltjes van Boekenvoordeel. Slot en sleutel zijn geëmbosste stansjes.
Leuke vintage tickets van Panduro bij Pipoos, zo ook het gaaslint waar de strikjes van gemaakt zijn. Veel blaadjes uit de blaadjes pons geven de bloemen wat extra 'swung'. Een sierspeld van Scrap it & Wrap it.
Een oude knoop van Artemio Oldies, oude foto van TH, de rol is beplakt met scrappapier van de Xenos en wat randjes tissuetape.
Een staande kaars is leuk, maar hangen is natuurlijk veel leuker op een plek waar een vlammetje niet welkom is. Het ging even mis met het vastlijmen van het haakje, waarbij de lijm een rare reactie veroorzaakte op de letters van het tissuetape: de inkt loopt uit. Dat heb ik nog niet eerder gezien....
De waxinelichtjes zijn niet echt mooi om te zien, gewoon glad wit plastic, daarom beplak ik deze graag met papier of tape.
Het valt me nu pas op, dat er grote verschillen zitten in de diameter van een toiletrol (na diepgaande studies.......:-) De rolletjes zijn altijd wel ietsje breder dan het lichtje, maar soms 3/4 cm. Hoe smaller hoe beter.
De kaars hangt nu op mijn grenenkast en het effect van het flikkerende lampje als het 's avonds donker is, is werkelijk prachtig en smaakt naar meer.
Een vriendin van mij gaat op dit moment door een moeilijke tijd. Zij kan wel een lichtje gebruiken! Haar beroep is stewardess.
Al lang geleden, herinnerde ik me opeens, had ik eens een scrapstickerset gekocht over vliegtuigen c.q. reizen met het vliegtuig. Groot was mijn verrassing om hoe uitgebreid dit set is.
De basis is een gevouwen doosje met lange achterkant. Erop de mooie landkaart stempel, ingekleurd met distress. Het vliegtuig in het set was te groot, maar de vleugels in combinatie met een kompassticker van TH spreken voor zich.
Je moet met scrappen ook af en toe grote mazzel hebben: een hotel sticker van TH is werkelijk exact even groot als de bovenkant van het lichtje. Eerst een gaatje met een eyelettool, later vergroot door er een gesloten klein schaartje voorzichtig in rond te draaien. Weg wit plastic!
Een paspoort met boardingpass komt ook uit het stickerset. De knoop van Artemio deed mij gelijk denken aan een ouderwetse uniformknoop met wapenschild en kroontje.
Het waterflesje is werkelijk heel realistisch.
De plek waar begin en einde van de riem tegen elkaar geplakt zijn uit het zicht gehaald m.b.v. vintage tickets van Panduro.
Het setje stickers. Ik vind niet alles even mooi, omdat het ontzettend glimmend is en je er niet al teveel aan kunt distressen, maar veelzeggend zijn de setjes wel.
Een nieuw idee met de lichtjes is in de maak, maar eerst hoogtijd voor het maken van mijn swap.

3 opmerkingen:

  1. Wat ben je weer druk geweest Christine. Ben helemaal weg van je "closetrolkaars" Moet ik onthouden!

    gr. Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor en idd een erg goed idee, die lichtjes, lekker veilig!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave creaties, mooi zoals je de waxinelichtjes hebt verwerkt.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen