vrijdag 22 februari 2013

Rieten Hart

Een kale voordeur vind ik eigenlijk maar niets, zo ongezellig. Het hart was vorig jaar nog origineel wit, opgemaakt met het high tea stempelthema van Eline's Huis. Het hart heb ik al jaren en heeft eigenlijk zijn beste tijd gehad. Stokjes breken af en het werd kaal door afbladderende verf.
Tijd voor een grondige vernieuwingskuur. Het hart eerst voor en achter grijs geverfd met acrylverf van Xenos en een kwastje. Het paars wilde ik in "druipende strepen" er overheen. Dát heb ik geweten....... onnadenkend beide kanten gedaan en toen stond ik daar met een ontzettend druipend hart.... Oude krant buiten, wasrekje erop en het hart aan een touw. Na vier uur in het zonnetje hield het druipen op, na nog een dag was het droog. Het resultaat is zo mooi.
Bewust alle kleuren in paars, oud roze, zalm en lila gehouden en dat maakt dat de losse onderdelen van de collage a.h.w. in elkaar overlopen.
Een stans lijstje via MP geëmbosst met donkerpaarse poeder van Wow die om de een of andere reden altijd na verhitting hier en daar roze wordt. Die rare eigenschap geeft nu wel een extra vintage sfeertje mee. Een sierspeld van Scrap it & Wrap it, foto uit een knipvel van Marianne Design en een strikje m.b.v. de Joy strikjes maker (ik kan niet zonder).
De stansklok van TH en een goed idee want ja, hoe bevestig je de wijzers? Met een splitpen waarvan de pootjes rondom een stokje gebogen zijn en goed vastgeknepen met een tang. De oudheid van het hart: dat stokje brak gelijk, maar gelukkig wordt dat uit het zicht gehouden door de wijzer zelf.
De bloemen m.b.v. de retro flower ponsen en de randen nu met paarse distress inkt gekleurd i.p.v. bruin. Scrappapier gekozen in bijpassende tinten en de bloemen voorzien van gaaslint van Pipoos.
Alles is geplakt met het lijmpistool, iets anders lijmt niet. Vaak zie je altijd wel lijm ergens onderuit komen, dus. bijv. op de plaatsen waar de klok gelijmd is de bloemen geplakt.
Een houten knijper, het getal uit een journalticket van TH en een uitgescheurd stukje patroonpapier van TH.
Naast een lange koperen ketting vol bedels die is vastgezet met een sleutelclip. De metalen bloemen zitten gewoon vast met een splitpen in de ketting.
De houten knopen is afzender onbekend.....en de hier en daar geplakte parels komen uit de uitverkoop bij Pipoos.
De Wibra blijft leuk, wat ze verkopen ook onbewerkte houten letters. Op de verpakking staat "leuk voor de kinderkamer". Nou ook leuk voor grote meisjes met echte voordeuren......:-)
Gestempeld met de lineaal achtergrond stempel van Stampinback, bruin en paars gekleurd, de randen bruin en een parel opgeplakt. Verder retro flower bloemen klein, trinket pin, bloemenknoop en gaaslint.
De paarse distress inkt is echt een heel mooie kleur.
Welkom bij mijn initialen! Eerst de deur op die plek schoongemaakt en de letters vastgezet met dubbelzijdig tapijttape wat enerzijds heel vast kleeft en anderzijds met een heet gemaakt mesjes zo weer loslaat zonder de verf te beschadigen.
Een megakarwei waar ik mega vrolijk van word elke keer als ik aan kom lopen.

4 opmerkingen:

  1. Mooooooooi.
    Zo kun je iedereen met een "warm-Hart" met liefde binnen laten.
    Prettig weekend, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super leuk! liefs joyce
    ps Ik geef een leuke blogcandy Weg op Mijn blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind hem ook erg leuk!
      Maar hoe heet jij nog meer Jolara?? Waar kom jij vandaan??
      Xxx Heintje Lagerweij

      Verwijderen
  3. Prachtig is je hart geworden!!!
    Ik moest wel even grinniken bij het lezen van je druipende hart, zoiets zou mij ook kunnen gebeuren. Maar je hebt het goed opgelost!
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen