vrijdag 22 februari 2013

Memohouder

Ik ben tot over mijn oren verliefd......op de umbrella man. Ik vind 'm zo leuk, het liefst laat ik hem naar alles kijken wat ik maak. Het geeft de hele setting iets grappigs, luchtigs, humoristisch en vooral een knipoog mee.
Ja echt, dit is de goedkope, blauwe memohouder van de Wibra. Het originele doosje opengevouwen, nagetrokken op bingo scrappapier en dat erop gelijmd. Twee lagen geven toch net wat extra stevigheid. Ik heb het blauwe doosje binnenste buiten gevouwen, de binnenkant is grijs onbewerkt karton en dat lijmt veel beter dan de geplastificeerde buitenkant.
Vreemd genoeg houd ik nu papier over, ik krijg de volledige stapel er niet meer in terug. Niet erg, een stapeltje reserve papier.
Een kroontje uit de kroontjespons van Pipoos, goud gekleurd met Brilliance inkt, minigear, stempel handje van TH verhoogd opgeplakt en een bedeltje met 8 eraan. Een mini wasknijper van Blokker op een sticker ticket van TH. Stevig vastgelijmd en net doen alsof het met touw vastzit. Bedel kroontje is van Art Journey.
"Zware" lijm gebruikt om ticket en wasknijper vast te lijmen, er wordt kracht uitgeoefend als de knijper open gedrukt wordt. Bij gebruik van glossy accent trek je het ticket weer los. Handig zo'n memoclip.
De klok is een stempel van TH op bingopapier, er overheen de hout stempel van TH. Geplakt op dik grijsboard en de randen bruin geïnkt. Het blijft een niet al te stevig doosje, dus de embellishments kunnen weinig tot niets wegen. Metalen klokken e.d. zijn te zwaar. Daarbij is er geen ruimte voor splitpennen en nietjes, dan passen de blaadjes niet meer.
De leuke tickets zijn van Panduro (Pipoos) met een stukje gear stempel.
Ik heb het doosje eerst geëmbosst voordat het dichtgelijmd werd en hiervoor de grote flourish stempel van TH gebruikt.
De umbrella man heb ik laten stansen van behoorlijk dik grijs karton, nu is het lekker stevig met geen kans dat het snel scheurt of omvalt.
De bloemen zijn gemaakt m.b.v. de medium en small retro flower ponsen van restjes bingopapier.
Niets heeft een kale achterkant. Overal waar twee zijden zichtbaar kunnen zijn, de achterkant ook bewerkt of voorzien van een afbeelding. De tickets zijn gelijkelijk op elkaar geplakt.
Stansjes kunnen op de achterkant een opstaand randje hebben van het uitsnijden, dat haal ik voorzichtig weg met een kartonnen nagelvijl.
Heel praktisch hoor, die knijpertjes. Meestal als ik langs mijn schrijftafel loop wapperen de losse memoblaadjes me tegemoet.....
De nummers op de knijpertjes knip ik uit (journal-)tickets van TH. De metalen bloemen en blaadjes zijn van Scrap it & Wrap it. De bingokaart is een sticker van TH. Deze kant bewust wat leeg gehouden aangezien er ruimte nodig is voor het papiertje.
De stoeltjes blijven leuk en lijken ook wel wat op mijn eigen stoel bij mijn schrijftafel, vandaar het tekstje "write". Een stukje houten lineaal (Flexa verf roerstokje) gestempeld en bruin geïnkt, wat uitgescheurde stukjes scrappapier met lijntjes en handschrift, memopin van TH met een dubbelzijdig ticket en een minipaperclip van TH.
Ik heb er heel veel plezier in gehad om zo'n goedkope memohouder te veranderen in een collectors item van mezelf.....
Een vaak gehoord compliment dat ik krijg is: "Jij ziet ook overal iets in." Ja klopt, dat is mijn uitdaging. Het maakt niet uit wat het is, overal kan je collages op maken en je scrapskills op los laten, dát maakt het juist zo afwisselend.

1 opmerking:

  1. Heel handig en oh zo mooi.
    Stat idd veeeeeeel beter dan zo'n blauw bakje.
    Prachtig en zeer Praktisch

    BeantwoordenVerwijderen