dinsdag 12 februari 2013

Distress a Palooza

Vintage patchwork!
Een erg leuke manier om je kleine stukjes papier, die ene gamespinner, een restje ketting te klein om nog iets mee te doen of je oude knopendoos op te maken.
De spiegel heb ik bij Pipoos gekocht, maar komt eigenlijk bij Ikea vandaan en kost €2,50. Je hebt dus voor geen geld een indrukwekkend kaarsplateau op je tafel staan, of je hangt het als een spiegel aan de muur.
Het mooiste is als alle stukjes rechthoeken en vierkanten zijn.
Alle stukjes papier zijn geplakt op Rayer foam zwart van 2 mm dik, dat geeft diepte en wat meer 'body'. Alle splitpennen, nietjes e.d. zitten in het papier (niet door het foam) zodat je een gladde ondergrond houdt die makkelijk lijmt (met hasulith). Zo blijft het allemaal netjes strak.
Een clock face van Panduro met wijzers, een facet met oude foto, er is veel gestempeld en soms ontstaat er onbedoeld een cryptogram: vogel met klok (tijd vliegt....).
Horloge onderdelen, oude sleutel, een inimini stukje met poststempel en brief bedeltje, stempel curiosity van TH en naast de pennib een zegelstempel. De S als lucky charm voor mijn vriendin in blijde verwachting.
De facets met ticket waarop ik het nummer nog eens bovenop geplakt heb, geven een heel mooi diepte effect.
Een filmstrip met het woord joy erachter en popcorn erop. Een inimini fotootje van TH met de kleinste fototurn van Euroland. Slot van de plaatselijke ijzerhandel, bingo stempel, landkaart facet en een omgevouwen stukje papier met gears stempels en metalen tabje.
De kleine houten wasknijpertjes blijven leuk, huisnummer van TH, een hitchfastener op het ene stukje en de sleutel op een ander stukje. Wanneer ik met mijn hobby bezig ben, voel ik me vaak erg gelukkig en naar die momentjes verwijst het stukje met de tekst 'my art world'.
Lampje! In Donald Duck ook altijd degene met de goede ideeën. Ik loop te vaak tegen dit lampje aan, want ik heb teveel ideeën en nog zoveel wat ik wil maken en uitproberen.......
Tijd maken is een kunst....
De kaars... Ik had een kaars gekocht speciaal voor dit doel bij Xenos, maar die bleek te dik. De enige nog in huis aanwezig was een uitgebleekte blauwe kaars met bruine bloemenprint. Aangezien ik al veel successen heb geboekt met Xenos acryl verf, gewoon geprobeerd. Heel dik de verf er tegenaan geduwd...met een kwastje, heel lang de heattool erop, vervolgens het teveel met het kwastje eraf geveegd en de kaars weggezet. Ik ging er vanuit, dat die wel een nacht moest drogen. Tot mijn verbazing binnen een paar uur kurkdroog.
Zo'n gedistresste kaars vind je nergens. Ballchain eraan met een sleutel die ik al jaren heb, maar niets mee deed: of te zwaar, of te groot. Nu erg mooi bij het geheel.
De Kars vogeltakjes blijven leuk met een bedel van Marianne Design, mini lijstje, de knopen van Artemio en een getallenstrookje uit de Dymo lettertang.
Nog een stukje landkaart, maar nu met inimini tickets die ik uit scrappapier van TH geknipt heb. Zo klein en toch prima herkenbaar.
Close-upje van het leuke ticket.
Een heel leuk project, echt heerlijk om te doen. Voor weinig kosten en materialen een mooi item op tafel.
Ergens speel ik nog met het idee om iets met een waxinelichtje op batterijen te doen en dat naast de kaars neer te zetten, dan kan het branden. Een echte vlam bij het hout en papier lijkt me geen goed idee......
De originele spiegel. Ik heb het hout eerst gekleurd met vintage photo en daarna met zwarte distress om het hout nog wat ouder te doen lijken.
De foto die al heel lang uitgeprint onder een koelkast magneet hing te verkleuren. Het patchwork idee met al die losse stukjes die allemaal anders zijn sprak me direct aan, maar wat doe ik met zo'n spiegel?! Waar hang ik die op? Nooit over nagedacht om er een kaarsenplateau van te maken, totdat ik het op iemands blog las. Zo dragen we elkaar weer ideeën aan.

3 opmerkingen:

  1. wauw wat heb je dit mooi gemaakt, je blijft er naar kijken! ik vind het helemaal super!
    groetjes van janet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor.
    Wat een goed idee, ik heb ook nog van die spiegels liggen, want ik maakte daar ooit geboorte spiegeltjes van.
    Dat is idd zo leuk aan bloggen, je geeft elkaar ideeën en maakt ze naar eigen inzicht op je eigen manier.
    Groetjes, Daphne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is weer leuk geworden en heeft ook een plekje op mijn pinboard gekregen.
    http://pinterest.com/pin/107664247313994178/

    Groetjes en veel plezier weer,
    Connie

    BeantwoordenVerwijderen