dinsdag 22 januari 2013

Vintage mini 3-luik

Inspiratie komt via omwegen....
Op een blog zag ik een oud houten fotolijstje: twee houten frames die met scharniertjes aan elkaar vastzitten en wat dus gesloten kan worden. Die wil ik wel maar heb ik niet. Opeens dacht ik aan mijn pakje mini canvasjes 10x10 cm van de Xenos en bedacht om deze aan elkaar te verbinden met de TH deurscharnieren.
Het canvas eraf gehaald en tot mijn grote verbazing blijven er lijstjes achter met een mooi opstaand randje. Meestal verdienen de houten frames onder het canvas geen schoonheidsprijs...
Deze wat bruin gekleurd met vintage photo, maar niet te perfect. De openingen gevuld met TH papier, de vellen met de kleine vierkantjes die precies passen. Aan de achterkant er tegenaan karton dat beplakt is met TH papier "oude advertenties".
Als laatste tissue tape van TH om de zijkanten.
De achterkant en ja, als het moet kan het dicht.
De leuke lightbulb reclame bewust gekozen, hierop zo'n grote gloeilamp. Leuk effect: als een vergrootglas. Een slot van Artemio Oldies en weer iets nieuws: de leuke kleine glazen flesjes van TH.
Een prachtig Ranger lijstje koperkleur, een foto van Darkroom Door met "gebroken" mica glas, tekstje van TH, vlinder van 't Kralenstulpje vastgezet met een mini splitpen.
Het lijstje hangt met een ketting aan het oude slot.
Een blik van boven.
Ingelijst scrap met klokken. Embellishments: klok en gamespinners, memopin, minigears, admit one stempel, journal ticket en inch lint van TH. Stukje mini ruler van Maya Road, bingosteen van een oud spel en de leuke kroontjes pons van Pipoos.
De tekst op het journal ticket is niet gestempeld maar geprint direct op het ticket. Eerst klad op A4, vervolgens ticket erop met dubbeltape.
Een filmstrip stans van TH, foto's uit een knipvel, twee tickets van Artemio Oldies, beetje 3D kroontje..... minipaperclip met pareltjes van de Xenos en ook deze stempel "Life" is geprint op dik karton. Het prachtige slot bovenop had ik al lang geleden eens gekocht en is makkelijk te buigen, vandaar dat het om een hoekje kan.
Het zit vast met kleine spijkertjes. Gelukkig is dit hout heel zacht, dus eerst met een oude dikke prikpen gaatjes gemaakt zodat er weinig te timmeren was. Ik had nl. het grote flesje al bovenop gelijmd......
Het flesje wat dichterbij: gevuld met een opgerold stukje filmstrip TH, veiligheidsspeldje en zilveren korreltjes.
Mijn eerste pharmacy thema. Bovenop een prachtige oude handgeschreven drugstore rekening, op internet gevonden en geprint. De tincture afbeelding is een sticker van TH. De tekst ip het journal ticket vond ik wel toepasselijk, ook geprint.
Het is natuurlijk onmogelijk om splitpennen in dik hout te gebruiken, daarom heb ik of alleen de kopjes gelijmd zoals bij de nameplate of door de swirl zoals hier en dan vastgezet met supper sticky tape.
Ja en dan een giftige inhoud bedenken voor in het apothekersflesje...... men neme 3 met een hamer klein geslagen trachitol keel tabletten, een druppel paarse distress navulinkt en een paar druppels water. Vervolgens schudden voor gebruik.
Lijmen was soms best lastig: glossy accents lijmt niet op hout. Het flesje bovenop is wel gelijmd met glossy, maar dan op tissuetape. De andere twee flesjes zijn tegen het achtergrond papier gelijmd met glossy. Verder heel veel geplakt met super sticky tape en foamtape.
Sleutel van Artemio Oldies. Ik lijm en plak altijd alles vast, helemaal als het op een tafel staat waar tegen gestoten kan worden.
Een flesje vol met een lightbulb, gamespinner, horloge onderdelen en een grote veiligheidsspeld.
Altijd even een vreugde dansje als het woord uit de Dymo lettertang ook nog precies past :-)
Halverwege de fotosessie sprong Lynley op schoot. Eigenlijk verwachtte ik na deze blik richting mijn camera niet meer, dat íe 't zou doen......de lens wordt gewoon naar binnen gekeken. Laser eyes?! Je hoort 'm denken: who's realy important? Na een flinke kroel mocht ik weer verder ;-)
Hoop dat je wat inspiratie hebt gekregen onder het motto "Doe meer met canvas"!

3 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er weer schitterend uit Christine.

    gr. Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Christine,

    Gaaf gedaan zeg weer!! Echt heel leuk zo'n drieluik :)
    Heb er hier ook nog een paar staan, van die canvastjes... wie weet.
    Je kat is ook leuk zeg! Hihi hij kijkt goedin de lens :)

    groetjes

    vera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel erg mooi gemaakt.
    Wat zul je daar een plezier van hebben, je moet er gewoon steeds naar kijken.
    Mooi, mooier mooist.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen