vrijdag 18 januari 2013

Typewriter Tag

De typemachine stans van TH is natuurlijk heel leuk, helemaal nu deze stans de mogelijkheid biedt om zelf getypte tekstjes toe te voegen uit mijn eigen oude typemachine. Dat is nog eens multifunctioneel.
Ik heb heel wat afgezocht naar iemand die deze stansjes voor mij kan maken (ik heb geen stansmachine) maar nergens gevonden. Dan maar het alternatief: een goede afbeelding van de stans via google gevonden en geprint op dik papier. De stans had ook direct de juiste afmetingen.
Even geduldig uitknippen en met een hobbymesje de insnede gemaakt. Een strookje craft cardstock in de typemachine, wat vintage photo inkt, erin geschoven en vastgezet met plakband.
Een stukje vintage lint (Pipoos) met een trinket pin maakt het verhaal af.
De achtergrond: het stukje papier dat ik wilde gebruiken om op het label te plakken was te breed maar ook te kort. Dan maar in stukjes geknipt, alle randjes met vintage photo en als een soort mozaïek op het label geplakt. De bruine kleur past heel mooi bij het vintage sfeertje.
Een stukje scrapvel met woordenboek definities onder de typemachine, vastgezet met dubbelstape en nietjes. Het getypte strookje laat je iets opbollen zodat het lijkt alsof het echt om de rubber doorvoerrol van de typemachine zit (en dan valt ook gelijk het witte papierrandje van de insnede weg).
De buitenranden van het label gedistresst met mijn pizzames en bruin gemaakt.
Yes! De lightbulbs! Die wilde ik al zolang en wat zijn ze leuk. Er zitten ook nog echte gloeidraden in. Dit is de kleine, de grotere is veel boller. Waarom weet ik niet, maar in de metalen onderkant zitten twee gaatjes, die heb ik groter geprikt met een oude prikpen, een draadje wire&wire erdoor en door het label geprikt. Aan de achterkant strak om elkaar heen gedraaid en plakbandje over de uiteinden. Hetzelfde gedaan met de pennib, muurvast.
De minigears zijn vastgezet met minisplitpennen van TH.
Tijdens het googlelen zag ik een heel alfabet van de oude ronde typemachine letters. Wat vaag hier en daar zodat ze duidelijk gebruikt zijn. De nodige letters losgeknipt in een foto programma (het was één afbeelding) en geprint op 1,7 cm zodat ik ze precies met mijn kleinste cirkelponsje uit kon stansen. Twee opgeplakt met foamtape, de andere twee met glossy. Wilde een beetje het idee geven dat de toetsen ingedrukt worden.
Het woord idea hoort toch bij een lampje en als het idee goed genoeg is verdiend het een kroontje.
Om het gat in het label een reinforcer stickertje.
Het is maar goed dat ik onlangs een nieuwe printer gekocht heb, want ik kan er kennelijk met mijn hobby niet buiten, al was het alleen al vanwege de transparantjes (en de afwezigheid van een stansmachine).
Een pracht typemachientje niet? 
Het kroontje komt uit een ponsje van Pipoos dat is gisteren gekocht heb. Die wordt vast en zeker weer net zovaak gebruikt als de takjespons met kerst. Verder was er uitverkoop waaronder deze stempel van La Blanche met de vogels die nu slechts €3,75 kost! Zo gedetailleerd en prachtig als achtergrond natuurlijk, vogelkooi stans van TH en wat voorjaarskriebels.......
Rechtsboven een mini Kars stempeltje met een wel heel scherpe afdruk van een kanten kleedje (denk ik) die zeker van pas komt bij Eline's Huis.
En ja, heb nu eindelijk een nieuwe Archival inkt open gemaakt. Veel type plezier.



1 opmerking:

  1. Jee zeg, wat eenw erk heb jij ervan gemaakt!!
    Mooi hoor!!!!!!!
    Wel een goed idee om de stansjes dan maar via Google te zoeken en ze uit te printen.
    Je tag is in 1 woord PRACHTIG.
    Fijn weekedn, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen