donderdag 17 januari 2013

Metal Tag

Het stoere idee is geïnspireerd op een ooit uitgeprinte foto van een soort gelijk label maar dan mini (5,8 cm) die al heel lang met een magneet aan mijn keukenrolhouder hing (zo'n degelijke metalen Brabantia).
Begin met het strookje bovenaan met gaatje van het label te snijden. Verdeel het ongeveel in 1/3 en 2/3.
Het bovenste deel is gestempeld met de grote achtergrond numbers stempel van Stampinback waarop ook 60 staat en toevallig evengroot als de metalen nummers van TH.
Over de getallen een harlequin stempel met rusty hinge distress inkt voor wat kleur.
Vervolgens neem je huishoudelijk aluminiumfolie en je gebruikt de doffe kant (anders blingt het teveel). Voor de stevigheid 3 laagjes opgerold. Wat kreuken en inkten met vintage photo voor de roestige metal look. Je kunt het ook insmeren met bijv. zwarte acrylverf dat je er grotendeels weer afhaalt met keukenrol, maar dat had ik niet in voorraad.
De stroken erop gezet met de niettang (even opletten waar de eyelets komen).
Filmstrip erop (TH meestal, nu zelf geprint), getallen erop en het koperkleurige wire&wire draad er omheen wikkelen.
De pennib: een stuk dik metaaldraad eerst om mijn penseel gewikkeld om een mooie "wokkel" te krijgen. Het begin en eind stukje recht gelaten, op die plaatsen een gaatje in het label geprikt, uiteinden erdoor en als een splitpen omvouwen en vastzetten met sterk plakband.
De twee delen zijn aan elkaar gezet met de grote jumprings van TH. De achtergrondstempel op het onderste deel is van TH: een soort smalle border met allerlei getallen. Het koperdraad kan zo uit een oude radio komen. Terwijl ik ermee bezig was bedacht ik me, dat oude stukjes printplaat ook niet zouden misstaan. Tenslotte gaat dit thema en steampunk ook voor een groot deel over oude apparaten en "nieuwe" ontwikkelingen uit die tijd.
Een gear, gamespinner en snaps van TH maken het af.
De trinket pin aan het linker oog is van TH. De metalen fotoclipjes van Euroland en oh wat jammer, ik zie ze niet meer. De stempel is een heel klein gedeelte van een grote (zo goed al labelvullend) stempel van Hero Art met verschillende woordenboek definities (life, live, dream, enjoy, love) die ook makkelijk los te snijden zijn. Er zit enige ruimte tussen de definities. Juist daarom is de stempel zowat versleten, omdat je er zoveel mee kunt. Natuurlijk ook bijv. door een ticketpons halen, een strook met het juiste woord of als border gebruiken.
De e van enjoy heeft wat schaduw, maar ik heb bewust niet al te netjes gestempeld, maar het craft cardstock op de stempel gedrukt.
Altijd handig, een keukenkast met veel knoppen en een mooie plaats om ervan te genieten. Lekker heavy metal.... en oh ja, alle buitenranden van het label zijn gekleurd met zwarte distress inkt.
Als je goed kijkt zie je, dat mijn archival inkt begint op te raken, maar ik heb een hekel aan een nieuwe....in het begin vind ik nieuwe pads te zwart en te nat.....

2 opmerkingen:

  1. Echt heel gaaf.Dat ga ik ook eens proberen met folie, erg leuk Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is weer leuk en gaat in je pinterst mapje. Even over die archival inkt. Daar zijn na vul flesjes voor dus kun je er net zo veel op doen als jij zelf wilt. Ik verkoop ze niet, maar weet dat ze er zijn omdat ik ze zelf ook heb vandaar. Succes weer met het volgende project. Groetjes vanuit het koude Amersfoort

    BeantwoordenVerwijderen