donderdag 31 januari 2013

Make Notes

Het leven heeft zoveel leuks te bieden, dat het de moeite loont om notes te maken en je belevenissen te delen met anderen: communicatie. Opeens kwam ik op het zinnetje "make notes & share".
De basis van het label is een voorbeeld van Tim's blog met zijn nieuwe linealen achtergrondstempel en de felle kleuren. Zo'n stempel heb ik ook van stampinback. Vervolgens ingekleurd met scrattered straw, worn lipstick en rusty hinge en zodra je de kleuren laat overlappen, ontstaat er groen en roze in bepaald licht.
Verder wilde ik natuurlijk mijn nieuwe typemachine stempel uitproberen en er een eigen tekst in doen.

Een leuk vial labeltje als ondergrond voor de chitchat tekst, echt ook zo'n ouderwets kantoorlabel.
Een hingeclip om losse blaadjes mee vast te zetten en daar mijn nieuwe typecharm aan vast te zetten. Het ziet er echt uit als een toets van een oude typemachine.
De stapel losse items zijn allemaal uit scrapvellen geknipt, waaronder ook dit manuscript. Getypt met de machine en later met de hand geredigeerd. Heel realistisch.
"Do not bend" is een stempeltje uit het typemachine set. Nu zie je ook hoe mooi de achtergrond kleuren geworden zijn.
 De telefoon komt uit een ander scrapvel en is verhoogd opgeplakt.
Het idee achter de stapel paier is alles wat met communiceren te maken heeft, brieven schrijven, maar het kan net zo goed verzameld zijn tijdens een vakantie met een ticket van de railroad en aantekeningen die je ter plekke hebt gemaakt.
Een nieuwe mindset...
Ik begin er steeds meer plezier in te krijgen om alternatieven te bedenken voor items, embellishments, stansjes e.d. die ik niet heb.
Ik geef vaak veel te veel geld uit aan mijn hobby.
Als ik aan het googlelen ben op zoek naar ideeën en over Tim's blog wandel en alle nieuwe dingen zie, kopiëer en plak ik elke foto/elk voorbeeld waar ik enthousiast van word in een Word document. Maak ik dan in gedachten een lijst van alles wat ik niet heb en ik hang er een prijskaartje aan, schrik ik me een hoedje...
Bedenk ik dan vervolgens wat ik allemaal wel heb dat als alternatief gebruikt kan worden, gratis, dan krijg ik er zo'n lol in.
Juist omdat ik vanuit huis werk, heb ik in vergelijking met anderen soms ontzettend veel tijd voor mijn hobby en zit er een hoge omloopsnelheid in de hobbyspullenvoorraad, een tempo wat ik nauwelijks nog bij kan benen als het om de kosten gaat. Ik mag als zzp-er niet klagen, maar het is geen vetpot.
De blogs van anderen zijn dan echte eye-openers: hoe mensen prachtige dingen maken met bijna geen materiaal of allerlei leuke goedkope alternatieven (de markt, Action, betaalbare stempels) dan word ik weer even met twee benen op de grond gezet: zo kan het dus ook!
Om te beginnen deze foto van Tim's blog:

4 opmerkingen:

  1. Ik tik wauwww,wat prachtig gemaakt,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige tag Christine. Hoe vindingrijk om een eigen tekst in de type machine te verwerken. Super!

    gr. Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi christine, een leuke en orginele tag heb je gemaakt! ik keek al vaker op je blog en ben nu volger geworden, ik bewonder je creatieve ideeen om alternatieven te verzinnen voor de mooie maar vaak ook idioot dure spullen van Tim Holtz, daar loop ik zelf ook weleens tegen aan, je kunt tenslotte niet alles hebben he!
    groetjes van janet

    BeantwoordenVerwijderen