vrijdag 25 januari 2013

Journal Tag

Zelf ben ik gek op schrijven, elke avond in mijn dagboek, maar ook gedichten en ik volg een cursus korte verhalen schrijven. Nadat ik een schatig mini boekje op internet had gezien ontstond dit idee, maar dan natuurlijk wel met een echte kroontjespen.
De achtergrond is de kleine bookcover stamp van TH. Gewoon stempelen lukt zelden, dus leg ik de stempel op tafel en druk er mijn tag op, anders mis ik het middengedeelte.
Inkleuren met verschillende kleurtjes distress inkt.
Het is natuurlijk altijd handig, om een doosje reserve kroontjes in de buurt te hebben. Een heel klein doosje gevouwen van karton (4,5 cm breed en 1 cm hoog) met daarop een gedeelte van een oude reclame uit een scrapvel van TH. Aan de binnenkant een stempeltje van het Typemachine set, het getal correspondeert met het getal op de kroontjespen (weet je zeker dat je de juiste maat hebt). De pennib en het stokje zitten vast met supersticky dubbeltape.
Uiteraard vertoond de pen gebruikssporen, vandaar het wat vager maken van de getalstempel. Het stokje hoort bij een kleine breiring, maar daar gebruikte ik liever een haaknaald voor. De pennib er zo strak en glad mogelijk omheen gevouwen met een tangetje. Nog een stempeltje van een heel klein veertje erop (vond ik wel toepasselijk) van Eline's Huis. Het stokje eerst bruin gemaakt met vintage photo.
Jammer genoeg heb ik nog maar één zo'n stokje. Dat ik niet eerder op dit idee gekomen ben.....
Stempelen op een stokje?! Je legt het stokje middenop de stempel en je rolt het stokje dan voorzichtig voor- en achteruit zonder er vanaf te vallen.....
De tekst journal gemaakt met de alfabetstempeltjes van Pipoos, vind het zelf een heel passend lettertype. Ik gebruik een acrylblok waarlangs ik de stempeltjes laat zakken zodat er een beetje in een rechte lijn gestempeld wordt. Jammer is wel, dat niet alle stempeltjes in het midden zitten, zoals de L . Echt storend is het niet.
Hier dan twee nieuwe mini ticket stempeltjes. Het scheurrandje aan de zijkanten gemaakt met de postzegelrand figuurschaar.
Het boekje is 4,5 x 3 cm. Gemaakt van dik karton met een aparte rug. Een klein vierkantje papier van TH is voldoende voor kaftbekleding. Een strookje bruin papier om de kaften en rug te aan elkaar te zetten.
De inhoud: je snijdt stroken papier van simpel printerpapier op de juiste hoogte. Vervolgens bepaal je de breedte van de inhoud en ga je de stroken zigzag vouwen. In dit geval 3 stroken. Dan knip je aan één kant (rechts) een randje af zodat alle pagina's los van elkaar komen. Aan de linkerkant laat je ze gevouwen, geeft een beetje het idee van ingenaaide katerntjes.
Alle randen goud gekleurd met brilliance gold.
Dat doen we de volgende keer anders: het kost heel veel inkt..... handiger is denk ik, om papier te nemen dat al gekleurd is..... Heel goedkope vouwblaadjes bijv.
Als laatste een "sluiting" van een heel klein stukje bijpassend papier.
 Boekje vastgelijmd met glossy accents.
De scharnieren (TH stansjes) geëmbosst met ranger puff embosspoeder. Zowieso een leuk effect, maar ook de juiste kleur bij dit label.
Een leuke achtergrond stempel van Marianne Design, alleen in twee keer gestempeld: een grote vierkante stempel met een groot leeg middenstuk. Eerst het onderste gedeelte met de handgeschreven tekst. Daar een stukje papier op gelegd en vervolgens het bovenste gedeelte met de poststempel.
Uitknippen, bruin kleuren, verkreukelen, op maat vouwen en een mini paperclip van TH.
Het ligt gewoon klaar voor gebruik, het notebook met de pen, alsof iemand dat op z'n bureau heeft laten liggen.
Alles is leuk om te doen, maar dit label springt er toch wel bovenuit qua originaliteit, al zeg ik het zelf :-)

1 opmerking:

  1. Prachtig,ik hou ook van schrijven,had vroeger meerdere dagboeken,heb ze helaas weggegooid en nog altijd spijt van,ik gebruik papier van de dummy boeken die je kunt kopen bij witte boeken voordeelshops of zoiets heet het,fijne zaterdag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen