vrijdag 4 januari 2013

Jarig

Ik wens iedereen een fantastisch, gezond, leuk en scrappy nieuw jaar!
Vandaag werd een nichtje van mij 13 jaar en zij wilde geld om te sparen voor een nieuw mobieltje. Alleen maar los geld geven vind ik nooit zo gezellig, dus heb ik eerst voor haar dit notitieboekje gemaakt.
Gebruik gemaakt van het prinsessen papier uit het blok Once Upon a Time en dat is ook heel toepasselijk, die blonde lange haarlokken op dit vel.
A beautiful princess? Ja, dat is mijn nichtje voor mij.
Het geduldigste werkje waren de gaatjes maken, maar nog veel meer twee keer alle ringen vol knopen met roze glitterlint en witte tule, maar het brengt wel gelijk de sfeer. Bijpassende bedels en iets nieuws, althans voor mij: een magic pearl aan de onderste ring. Al naar gelang het licht dat erop valt, verandert de kleur waarmee de kraal reflecteert. Heel mooi. Gekocht bij Humiez Beads.
De vogelkooi is een stempel van Eline's Huis, gestempeld op een stukje princess scrap en verhoogd opgeplakt.
Het kroontje goud gekleurd met Brilliance gold. De vlinder gestempeld op roze scrap met een werkje erin. Archival sepia en daarna ingekleurd met fel roze memento inkt.
 Een insteekvakje van hetzelfde princess scrap voor de geldelijke bijdrage.
 De binnenkant van de achtercover, met nog een schattig haarlokje.
Kroontjes weer terug op de achterkant. Deze keer heb ik een notebookje van de Action gebruikt voor een paar dubbeltjes en het decopapier bewust gemat, het geeft dan toch net even wat extra contrast.
Een leuk en toch snel te maken kadootje.

4 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk zelfs!!
    Ik ben gek op kadootjes zelf maaken, dus deze ga ik zeker onthouden.
    Mooi hoor.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij staat weer in je mapje op mijn pinterest. Dat blok once up on a time word zeer goed gebruikt in je laatste projecten. Well done.
    Groetjes vanuit het natte Amersfoort,
    Connie van der Wouw

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat een prachtkado heb je er van gemaakt. Dit is inderdaad vele malen leuker dan gewoon geld geven.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snuffel graag op marktplaats en kwam deze advertentie tegen:
    http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/scrapbooking/m634093133-mooi-scrappapier.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
    misschien iets voor jou? Is volgens mij het grote once upon a time scrapblok

    groetjes Fenneke

    BeantwoordenVerwijderen