woensdag 30 januari 2013

Fotolijst

Zaterdag had ik de hele middag besteed aan een snuffeltocht door het centrum. Heerlijk in de sneeuw, er ontzettend van genoten, echt mijn weer. Stap ik niets vermoedend Zeeman binnen, liggen daar deze leuke fotolijsten. Eén geheel, sprekend hout maar plastic en dat voor slechts €2,29. Juist vanwege de brede randen en dieptes kwam de bekende gedachte "daar kunnen we wel wat mee" naar boven. Eigenlijk moet ik dan de andere kant op gaan rennen.....
Wit was wel erg wit dus verven. Ik heb alleen zilvergrijze acrylverf in huis, maar mijn vriendin gaf de gouden tip: meng er enkele druppels distress navulinkt doorheen. Hoe leuk gemarmerd. Hele nacht laten drogen, want de verf wordt er ook erg dun van.
De glasplaat achterwege gelaten en daarom een heel dik stuk plaatkarton als achterkant genomen om die ruimte op te vullen. De lijst kan twee kanten op staan en hangen.
De foto's zijn wat onscherp hier en daar, maar het begon net te schemeren.
Elk vakje een ander stukje TH scrappapier, de woorden zijn van een heel oud rub-on vel. De miniboekjes gemaakt, links heeft de tekst "life voyage" en rechts "cronicles", weer gevuld met printerpapier. De mooie landkaart eronder is een stempel die een beetje is ingekleurd met paarse en bruine distress inkt.
Tot mijn verbazing lukte het, om gaatjes te maken in het plastic waardoor een scala aan splitpen mogelijkheden ontstond. Eerst voorzichtig met een dikke oude prikpen, daarna met een bijna antiek handboordje.
Een gedeelte van de grote TH flourish stempel geëmbosst met glitter zwart. De grote kroon bedel is van 't Kralenstulpje.
Een mini paspop stans gestempeld met de gearsstamp van TH, bruin ingekleurd. De vleugels zijn stempels van Viva Decor, ingekleurd met paarse distress.
Het mooie schilderij lijstje is één van mijn nieuwe stansjes die ik onlangs op Marktplaats gevonden heb. Geëmbosst met platinum van Ranger.
Het schaartje is een stansje van TH met dezelfde stempel.
Wat leuk om weer eens wat flessendoppen te maken. Foto, horloge onderdelen, chitchat tekstjes, epoxystickers en in de rechter een gaatje gemaakt zodat er wat gears aan kunnen hangen.
Hekje is een TH stans en de umbrella man kan hier niet ontbreken. Gestempeld met de grote getallenstempel van Stampinback, ingekleurd met paars en bruin, waterspetters erop (tenslotte regent het) en gedroogd met de heattool.
Alweer zo'n nieuw stansje via MP. Origineel wit, helemaal afgeplakt met post-it memo's en de pagina's gestempeld met een oud handschrift (La Blanche). Vervolgens ingekleurd direct met de inktpad Old Papier, de randen nog extra met wat vintage photo.
Kroontjespen gemaakt, de veren zijn stempels van Hero Art.
Het hekje is geëmbosst met twee kleuren: knalpimpelpaars van Wow en platinum, even goed door elkaar roeren en opeens hebben we daar bijna hetzelfde kleurmengsel als de lijst zelf. Leuk natuurlijk dat het hekje precies even breed is als het vakje.

Een close-upje, want het is altijd lastig foto's maken met glimmende epoxy stickers. De drie zwarte gears zijn ook rub-ons.
De boom heeft ook een twee kleuren embossmengsel: vintage photo en walnut stain, maakt het ook wat levendiger.
Bloemen maken het toch ook gezellig. Nu papieren roosjes van Euroland en kleine witte bloemen (wat paars gekleurd) van Pipoos.
Genieten hoor, die uitdaging van steeds andere basismaterialen.
 De originele lijst, deze is er ook in het zwart.
 Handig achterkantje.
 En ja, ik heb toch werkelijk gedacht dat het hout was.....

3 opmerkingen:

  1. Wow wat gaaf weer. Ik denk ook weleens bij iets in de winkel, daar zou ik misschien wel iets mee maar dan durf ik het toch niet aan. Bij jouw wordt een relatief eenvoudige lijst weer een waar pronkstuk.Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig zeg.
    Zo veel te zien en te ontdekken.
    Helemaal geweldig om zo iets simpels zo iets moois te maken.

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen