zaterdag 12 januari 2013

Configuration Box

My first configurationbox!
Heb er veel van geleerd: vooraf een plan maken is handiger........
Het enige dat ik wel persé wilde: doosjes aan de zijkant aan kettingen laten hangen en dat is gelukt.
De box, vintage dolls en mooie pootjes had ik zeker al bijna 5 maanden in mijn bezit. Ik ben er nooit aan begonnen, omdat ik niet zo goed wist hoe.
Na veel googlelen en me vergapen op you tube is het idee ontstaan. De truc met het tissuetape heb ik nagedaan volgens een filmpje van TH.
Wel heb ik alles gelijmd, de doosjes in de box en het kader om de box: het kader zit niet echt klem waardoor de box naar achteren gaat hellen en de doosjes met gewicht vullen hield mijn tissuetape niet. Daarbij, bij mij moet alles zeer stevig in elkaar zitten........
Begonnen met het bepalen waar ik de doosjes en het open gedeelte wilde hebben. Vervolgens veel papiertjes op maat geknipt. Volgens Tim is de achterwand en de bodem voldoende, maar ik vind het mooier als alle beplakt is zoals de hangende doosjes.
Kader opleuken en dan eerst daaraan alles bevestigd. Vervolgens het open gedeelte flink bewerkt met acryl verf van de Xenos, vaak de heattool erop, druipers maken en bellen blazen en de bloem verven.
Kader op de doos lijmen, pootjes eronder en inrichten maar. Zeg ik nu heel simpel, want niet alleen had ik te weinig vingers (om de vier poten vast te klemmen eer de Hasulith droogde) maar ook te korte vingers (om in die kleine vakjes iets tegen de zij- of achterwand te plakken....
Dan is dus een plan handig, om dat eerst te doen voordat als de doosjes nog los zijn.....
De paspop met honingraatpapier moest ik een keer uitproberen (gezien bij TH) niet gedacht dat het gelijk zou lukken.
Dé verrassing, vooral spooky omdat het flikkerend licht is........van jawel een waxinelicht op batterijen! Ik heb dit fantastische idee HIER gezien op you tube, zij volgde een workshop bij TH.
Je wilt gewoon achter de foto kijken, de dieptewerking is prachtig. TH gebruikt een transparante sheet met foto (zoals je ze ook kunt printen) maar dan moet de afdruk wel echt zwart zijn. Zo'n foto kon ik niet vinden en mijn transparantje was te licht en werd onherkenbaar.
Deze foto hing al een tijdje aan mijn magneetbord in verschillende maten om te gaan gebruiken bij een label album. Geprint op wat dikker papier en de randen zwart gemaakt met archival. De rand van het lichtje eerst weggewerkt met tissuetape en de foto erop met super sticky tape.
Nu begrijp ik ook het nut van TH's schroef-oogjes: het is zeker leuk om items aan het "plafond" te hangen. Nu hangt de vogelkooi (Marianne Design) aan het oog wat het doosje aan de ketting houdt.
De tickets van TH scrap met de ticketpons, de nummers uit tickets van TH geknipt. In de bottlecap een steampunk hanger, het oog weggemoffeld met horloge onderdelen.
Fragments blijven toch erg leuk. In het kleine doosje tegen de wand met fleurig tH scrap.
Oeps ietwat bewogen foto, maar de bedoeling is zichtbaar. Een vintage doll met paperclip hangertje en oude knoop (allemaal TH). De minispeelkaart is een knoop waar ik het oog vanaf geknipt heb (plaatselijke stoffenwinkel). Een bingosteen met nr. 49 (dat mag ik 19 mei worden). Een wordstick van TH aan het oog van de ketting.
Het blijft leuk spul, dat "spinnenweb"kant. Maakt het ook extra spooky bij het waxinelichtje. De mooie camée in lijstje komt van een heel oude Zeeman halsketting..... Ooit van mijn moeder geleerd: neem een groot blik en doe daar allerlei losse spulletjes in onder het motto "daar kan je altijd wel weer wat mee".
Bronzen schaartje van Scrap it & Wrap it.
De vondst van januari: de letterdobbelstenen. Ik heb nog een stapel oude spelletjes in de berging waaronder een woordspelletje. Altijd gedacht dat het plastic dobbelstenen waren, maar nee hout, dus alteren en vooraan in de box.
Een ander fragment met woordenboektekst van TH scrap en een minigear.
Wat was ik blij dat het pocketwatch precies past in deze opening. Gevuld met een metalen klok, gamespinners, vintage foto, tekstjes en achtergrondpapiertje, allemaal van TH. Horloge onderdelen gelijmd in glossy accents (Art Journey).
De vellen hanger erbij aan de verf, ik wilde graag een beetje een verweerd idee creëren. Het horloge hangt aan ballchain (TH) in een eyelet gemaakt met de eyelet tang.
De houten wasknijper (Xenos) kapot gemaakt door er stukjes vanaf te knijpen met een tang. Uit elkaar gehaald en op een tekststempel van La Blanche gedrukt (archival inkt). Bruin gemaakt met vintage photo inkt en weer in elkaar.
Links staat een opgerold stukje scrap, touwtje erom, veiligheidsspeldje erdoor en een parelsnoertje. Altijd leuk om achter iets te kijken.
De foto's in het Lost and Found blok van TH blijven zo leuk. Een metalen diaraampje (afzender onbekend en helaas mijn laatste), een memopin, fotootje tegen een stukje filmstrip geplakt (glossy accents) en een gear eraan. Het kleine ijzeren fotolijstje is van Pipoos in de uitverkoop. Een splitpen tussen twee doosjes gestoken en het blijft hangen.
Links tegen de wand een koperen klok bedel waarvan het ophangoog is afgeknipt en weggevijld. Een bottlecap met oude foto.
De geweldige gloeilampen vond ik bij SCRAPBOOKDEPOT €6,65 de zes en ze zijn zeker 3 cm. Egaal vlak, dus ook makkelijk te plakken.
Lineaaltje van Marianne Design en getal vier van TH vind je achter het waxinelichtje.
De achterkant van de hangende doosjes, met daarop een diaframe (karton), oude foto TH, tekstje van Tiny Tekst Cosmo Cricket en twee mini dobbelsteentjes (ook knoopjes met afgeknipt oogje van de plaatselijke stoffenwinkel). Een trinketpin van TH.
Ik vond het zo'n toepasselijke tekst: always ready for use! Wij met onze inkten.... Een naamplaatje van Art Journey, deurknop van 7Gypsies en vleugelmoer van de ijzerhandel.
Nadat het kader aan de box verlijmd was dit ook netjes afgewerkt met tissuetape.
De andere zijkant: doorknob van TH, ballchain met sleutels en de "metalic" flower die ik een tijdje terug maakte (flower pons en veel zilveren embosspoeder).
De bingostenen zijn afkomstig van een oud spel dat ik eens kocht bij een kringloopwinkel. Mooie houten steentjes en geen plastic. De garenklosjes zijn omwikkeld met zelfgemaakt tissuetape en de gearsstempel van TH, ernaast een stukje patroonpapier scrap en ook snaps van TH.
Een heel bedenksel (wat doe ik in al die doosjes?!) en veel geduld, maar als je het resultaat dan ziet ontstaan is het geweldig om te doen. Wanneer je vooraf een thema bepaald (sewing, steampunk, Pasen...) dan is het vast sneller.
Nu het op een donker hoekje van mijn werktafel staat met de verlichting aan ben ik er best een beetje trots op (en komt het idee van doosje twee......:-)

7 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Wat een super mooie Configuration Box.

    Wauw, wat is er een hoop te zien .

    TOP HOOR.

    Groetjes Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal maar niet vragen wat het is. Maar knap gedaan hoor. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is er veel weer te zien vandaag, heb al je foto's al een paar keer bekeken en steeds zie ik weer iets nieuws. Dit moet een ongelooflijk karwei zijn geweest, maar wel met een fantastisch resultaat. Ben benieuwd naar je volgende project.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WOW Wat een gave box.Er is echt zoveel te zien,je blijft kijken.
    Echt te gek.En wat 'n geduld om er alles in te maken.Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kijk mijn ogen uit, wat heb je dit weer ontzettend gaaf gemaakt, ik kan wel blijven kijken.
    In mijn kast staat ook nog steeds zo'n box te wachten en dit is wel een grote inspiratiebron. Die paspop is ook erg leuk zeg.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet dit er weer schitterend uit Christine.

    gr. Silvia

    BeantwoordenVerwijderen