maandag 28 januari 2013

Black & White

Ik gebruik altijd de manilla tags van Ranger en die zijn er ook in het zwart. Vraag me al een tijdje af wat je daar eigenlijk allemaal mee kunt doen.
Nu heb ik labels gesneden van een A4 300 grams vel en mezelf vnl. alleen witte inkt gegeven.
De achtergrond is de houtnerf stempel van TH, nu geëmbosst met vintage photo distress poeder.
Verschillende vlinders en een libelle gestempeld op het zwarte karton en uitgeknipt.
Het muurtje is ook een stempel op foamblokjes. HIerop de vogelkooi van Eline's huis, ook verhoogd. In de vogelkooi horen vogels, dus een gedeelte van de vogellijn van TH erop gestempeld.
Een oude muur heeft altijd wel ergens spinnenwebben.
Nu zie je hoe passen de kleur van het embosspoeder is. Het resultaat vind ik mooi, ik verwachtte niet dat deze stempel nog herkenbaar zou zijn met embosspoeder.
Een geweldig idee wat ik op internet zag en waardoor ik het zwartwitte avontuur begon.
De achtergrond is de grote flourish stempel van TH. De zijkanten geponst met de filmstrippons. De tekst zit in een stukje filmstrip kaart van Action.
De brilliance white inkt die ik heb gebruikt, geeft soms een wat schoolkrijt-achtig effect. Stazon wit schijnt heel scherpe afdrukken te geven, ik zal het op mijn verlanglijstje zetten.
Dé uitdaging: je bepaalt het woord dat je wilt maken, je knipt evenveel negatiefjes af als je letters hebt. Nu knip je een strook papier even lang maar smaller (zodat je geen karton achter de gaatjes plakt) en pak je je alfabet stempeltjes.
Ik heb de filmstrip naast mijn papierstrook gelegd zodat ik ongeveer wist waar ik moest stempelen. Doe het vooral een beetje nonchalant en niet te precies.
De strook vastgeplakt met een paar stukjes super sticky 3 mm tape op de zwarte lijntjes om en om.
Maar dan........de strip leuk golvend op het label krijgen. Nietjes zijn dan het beste om te gebruiken, maar omdat de filmstrip zo stijf is, klapt je label in no time dubbel als je de filmstrip maar iets te strak trekt....
Het effect is wel heel apart.
Hergebruik van materialen die je in hun originele staat nooit zal gebruiken blijft leuk. Eerst de achtergrond: een tekststempel met versamark en perfect pearls er overheen.
Het grote kader en het kleine labeltje is hergebruik: ik heb een set dikke, hard kartonnen embellishments (lijstjes, labels, phototurns) met een in mijn ogen lelijk design. Ik heb het bovenste laagje eraf gescheurd, vervolgens het grijze karton zwart gekleurd met distress inkt en er met wit op gestempeld.
Het gehaakte kleedje is wel erg mooi geworden in wit. Uitgeknipt, gaatje in het midden, een dikke knoop gemaakt in de twee uiteinden van het lint die ik daarna weer naar achteren gehaald heb.
Het lint is vastgezet met oeroude..... maar nu opeens heel passende splitpennen van de markt.
Jammer toch, dat het mooie glimeffect van de perfect pearls moeilijk op een foto te vangen is.
Het was wel even wennen voor mij........maar ik moet toegeven: eenvoud siert.
Ik ben zo gewend dozen vol embellishments open te trekken en volledig los te gaan in allerlei variaties en vooral veel, dat ik verbaasd sta over mezelf.... Ook weer eens leuk.

1 opmerking:

  1. Leuk zeg, dat zwart wit. eens heel iets anders dan we vn jou gewend zijn.
    Maar zeker zo mooi.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen