woensdag 26 december 2012

TH Sieraden

Kerstkadootje voor mezelf!
Het was de gedachte op kerstavond die mij op dit idee bracht: wat doe ik morgen voor sieraden om bij mijn twinkelende kerstoutfit?
Bedelarmbanden was ik als kind al gek op en in de afgelopen tijd is mijn verzameling vintage en TH bedels redelijk uitgebreid. Het moest dus een beetje apart zijn en met een ongebruikelijke sluiting.
Ik ben begonnen met de swivelcap van TH waaraan al een stukje ketting en een oogje zit. Daaraan een stukje ketting met grote schakels van Humiez Beads en de grootste jumpring van TH, zodat ik de juiste lengte had.
Ballchain (De Meyerij) mocht niet ontbreken, dus dat heb ik er los doorheen gehaald en vastgezet met een ballchain sluiting. Grappig genoeg is het precies de helft van de armband.
Nu komt het leukste: een mooie verdeling maken van alle bedels die ik wilde gebruiken gecombineerd met de vintage parels ('t Kralenstulpje).
De wordcircle van TH "Inspire" zegt precies wat mijn creatieve bezigheden met mij doen.
Het getal wat erop staat -3179- heb ik terug laten komen in de getal bedels (De Meyerij).
Ik heb voor het eerst de nieuwe mini gears van TH gekocht en die vind ik eigenlijk mooier dan de grote: gedetailleerder en in meer kleurschakeringen. Een kleine gamespinner mocht daarbij ook niet ontbreken. Eerst gewoontegetrouw vastgezet met een splitpen, maar dat schuurt langs je huid, nu samen met de gear aan een jumpring.
De armband hoort bij me en is typisch ik....
De swivelcap heeft nog een ander voordeel: die mag gezien worden als onderdeel van de armband, dit i.t.t. een gewoon slotje waarbij ik de hele dag de neiging heb om dat naar onderen te draaien. Het is noodzakelijk maar niet mooi.
Je ziet verder nog het mooie ronde kroontje van Art Journey, hart met kroon van De Meyerij en een sleuteltje van Humiez Beads.
Het sluiten met de cap gaat verrassend makkelijk.
De kunst is ook, om alle bedels dezelfde kant op te laten wijzen, zodat er geen een op de kop zit zodra de armband om je pols hangt. Gelukkig zijn er tegenwoordig steeds meer bedels zonder achterkant, zoals sleutel, vleugel en kroontje.
Een ketting om er een setje van te maken kon ik niet achterwege laten. De ballchain heeft een sluiting van zichzelf, dus ook geen slotje nodig. Daarbij zocht ik eigenlijk ook een "excuus" om de prachtige koperen bottlecap (De Meyerij) te gebruiken, die te groot was voor aan de armband (omdat er een gaatje onderin zit, werd het ook te lang).
Nu geen minicollage in de dop, maar een bijpassend kroontje. Dat beweegt los in de cap omdat het aan hetzelfde oogje hangt en dat maakt het ook speels.
Een heel nieuw aspect in mijn hobby, er is zoveel leuks op internet te vinden wat inspireert tot meer....
Met name de armband oogste veel aandacht en complimenten op het familiekerstfeest gisteren.
Hoe ik ook beweeg of wat ik ook doe, de armband/de bedels vallen altijd weer met de goede kant naar beneden.
Mooie tweede kerstdag!

1 opmerking:

  1. Heel mooi gemaakt staat mooi om je arm jammer dat ik een nikkelallergie heb maar anders Groetjes marijke

    BeantwoordenVerwijderen