zondag 2 december 2012

Sint, mag ik ook een laars zetten?

Surprise tijd, ook toe aan nieuwe schoenen?
Twee nichtjes, twee wensen voor ook kleine kadootjes en een surprise die ook nog blijft staan. Stoer niet? Ik zou die laarzen zo aantrekken.....
Alles begon met het maken van twee doosjes van roze en paars fotokarton, twee laarzen knippen en dan het allermoeilijkste: beide laarzen zodanig tegen het doosje plakken dat ze exact op gelijke hoogte zitten zodat een scheefstand de laars niet laat omvallen. 
Kant, mooi stukje sierpapier, eyelets, lintveter, de neuzen bij elkaar plakken met een strookje karton en daarop een mooie grote bloem.
Stans swirls van TH embossen in flitsende glitterende bijpassende kleuren en een rij met strass steentjes.
Omdat het fotokarton niet al te dik is, heb ik de onderste helft (vanaf de hak) tot aan het sierpapier en een brede bovenrand twee keer geknipt en op elkaar geplakt, het zou niet leuk zijn als de hak opeens dubbel knikt.
De buitenranden met vintage photo bruin gemaakt voor wat meer contrast.
Beetje onzuivere tegenlicht foto, maar wat een leuk stel!
Achterkant bovenaan ook twee eyelets met linten er doorheen. Hieraan hangen verschillende bedeltjes waaronder de kruisjes en het peaceteken van mijn Sinterklaas Swap. Het doosjes heb ik express ver naar achteren geplakt, zodat er en een soort van dichte achterklant in de laars ontstaat en dan kan je de voorkant makkelijker met de veters dichter bij elkaar trekken.
Gelukkig kijken de meisjes nog niet op mijn blog, want woensdag is het pas Sinterklaas.
Hier begon alles mee. Ik was nog helemaal niet met Sinterklaas bezig (meer nog in de kerstkaarten sfeer) toen ik beenwarmers had gekocht. Pas toen ik die van het karton haalde zag ik, dat het een laars voorstelde. Daar kan ik wel wat mee, dacht ik, en legde het karton op de hobbytafel.
Gaande weg kreeg ik er jawel een beeld bij en begon mijn idee uit te proberen. Er aan vast de mallen voor de eyelets. Ik bewaar het, wie weet komt er nog eens een scrapboek ik laarsvorm......

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee Christine.Ik ga hem onthouden voor volgend jaar. Wie weet!

    gr. Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je surprise is al een heel tijd geleden, maar wij hebben dit jaar zo laars nodig en bij het zoeken kwam ik op je blog. Wat gaaf gemaakt zeg. Heb je toevallig nog de vorm van de laars en zo ja zou ik een kopie kunnen krijgen? Hartelijke groeten.
    Petronella
    Petronella1968@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo en bedankt voor het idee. Ik heb hem gemaakt voor dochter, schoenen fanait, en dit model had ze nog niet.heel leuk, alleen heb ik wel zitten klunzen met de voorkant, wij vieren het pas morgen, heb dus nog he el even de Tijd om het proberen te verbeteren. Maar superleuk idee en het zal er morgen ook fantastisch uit zien. Geel erg bedankt. Agnes

    BeantwoordenVerwijderen