maandag 24 december 2012

Kerst Presentjes

Het is kerstnacht en morgen 1ste kerstdag vier ik kerst met familie. Natuurlijk kon ik de gelegenheid niet voorbij laten gaan om wat last minute kerstkadootjes te maken. Iets nieuws voor mij dit keer: waxinelichtjes kaarten.
Deze kaart lijkt in alles op een boek en heeft daarom vele mogelijkheden tot opleuken. Een kerstbal stans van TH ingekleurd met inkt en geëmbosst met goud.
Stoere sluiting met lobsterslotje en ketting, maar natuurlijk ook een belletje.
Het is een los doosje. Het venster wordt meestal gemaakt met de stansmachine. Die heb ik niet, dus ik heb een foto van de stans op de juiste maat uitgeprint, uitgeknipt, potlood erlangs en netjes knippen. Er passen zes theelichtjes in.
In de pocket dit labeltje, sticker van TH. Ik had nog deze toepasselijke vintage foto waarop een dame de kaarsjes in de boom aansteekt.
Je kunt natuurlijk van alles en nog wat in het doosje stoppen en de kaart daarop aanpassen. De rug is breed genoeg (2 cm) voor het market ABC van TH en opeens dacht ik aan dit woord: show eh snowtime! met besneeuwde letters.
Een ander template. Hierbij is de gehele kaart één vel scrappapier/cardstock, met doosje en al. Er passen vier lichtjes in en weer "het venster" zelf bedacht: een houten ster als malletje, beetje netjes uitmeten en knippen maar.
Een kerstboom stans van TH evenals het hekje. Een huisnummer geprint, een te kleine kerstkrans....het was even peuteren met een bel en een grote strik.

Deze kaart is niet mijn favoriet. Het geheel is nogal "wankel" door de in verhouding zware doos die eraan hangt. Daarbij is er wel veel om te embellishen: 3 pagina's/panels. De andere kaart kan je meer mee. De cover kan je van heel dik karton maken als een een boek met oud beslag wilt maken dat stevig blijft staan, terwijl je dan het doosje van dunner materiaal maakt.
De binnenkant heb ik nu opgelost met een vrolijke vintage foto, tule en teksttickets.
De eerste is voor de gastvrouw, mijn schoonzusje, de tweede voor mijn moeder.
Tassenhangers, dat schoot me te binnen toen ik aan mijn nichtjes van 11 en bijna 13 jaar dacht. Een super glitterbloem kan dan niet ontbreken. Veel lint (vijf stroken aan een jumpring van TH) en bedels.
De sleutelhangers, meeste bedels en kettingen zijn van Humiez Beads, trinket pin van TH en de ballchain van De Meyerij. De aanrader van december! Heel erg goedkoop in vergelijking met die van TH en een berg aan sluitingen erbij. Ik kom bij TH altijd sluitingen te kort en dan houd je ketting over. Mooie koper kleur.
Ja, dan wil ik er ook nog een leuke verpakking omheen: een grote gripzak door de helft geknipt, de randen geplakt met tissuetape van de Hema, de tekst "Pimp your Purse" geprint op flink dik papier en met de niettang vastgezet. De hanger: touwtje door de sleutelhanger en twee gaatjes in het kaartje, strik erop en dan blijft het netjes in de verpakking zitten.

Een klein beetje anders: andere bloem, wat meer zilveren bedels.
Glitter genoeg? Zeker, de bekende glitternagellak van de Hema, ruim een half flesje gebruikt voor twee bloemen......... Niet alleen krijg je dan veel blingbling, de lak werkt ook als een "plastic" laagje, de bloem wordt dan redelijk hard en kan wat beter tegen een stootje.
Ik wens jullie allemaal een prachtige kerst onder geliefden.

1 opmerking:

  1. Dat ziet er gezellig uit hoor die pakketjes :)
    Jij ook hele fijne kerstdagen!!!
    Geniet ervan!!

    Groetjes

    Vera

    BeantwoordenVerwijderen