donderdag 6 december 2012

Agenda 2013

Het nieuwe jaar kan beginnen. De agenda is klaar met als basis een agenda vulling van de Hema en zodanig dik karton voor de kaften dat je er nog net gaatjes voor de eyelets in kunt maken.
Het prachtige embellishment "It's just a matter of time" komt uit mijn Sinterklaas swap. Een sticker geplakt op een stukje paars TH papier en met een marge uitgeknipt. Dat geeft net weer wat extra diepte.
Sleutel en sleutelgat van Artemio Oldies, klok en handgreepje van TH evenals de metalen hoekjes.
Het meetlatje had ik in eerste instantie gemaakt als bladwijzer, maar dat werd te dik. Te leuk om aan de kant te leggen en er dan maar gezellig bij aan de boekringen.
Deze prachtige sleutel kwam ik een keertje in een webwinkel tegen.
De tabbladen die origineel bij de agendavulling horen heb ik vervangen door tabbladen van TH scrappapier en stans tabjes van TH.
De tabjes zijn voor en achter bestempeld met linealen en allerlei klokken. De tekstjes komen uit de dymo lettertang.
Natuurlijk is ook de meegeleverde plastic bladwijzer vervangen door een andere: het is de kaft van een scrapblok van TH, omdat het net even iets dikker papier is, aangezien je de bladwijzer steeds weer los en vast gaat maken. Ik heb daarom ook kleine driehoekjes eruit geknipt aan de linkerkant van de gaatjes, zodat het makkelijker gaat maar toch goed blijft zitten.
De leuke fotoklemmetjes heb ik ooit eens bij Euroland gekocht en geven toch een extra sfeer.
De achterkant van de boekenlegger voorzien van een bingo sticker van TH waar dus gelijk alle splitpennen onder wegvallen, een lineaal sticker, klok sticker en een tekstje. De stempel Time Flies is van een Whimsy set.
Halverwege het jaar ruimte gemaakt voor een to do lijst: een kartonnen pagina waaraan je met paperclipjes losse briefjes kunt vastmaken,
een toepasselijke kwart scrap pagina van TH
dat aan de achterkant een insteekhoesje wordt.
Als derde een pagina met een clip, zodat er veel to do bevestigd en geschreven kan worden.
Het is met de dymo lettertang altijd even puzzelen hoeveel letters je kwijt kunt achter het niet al te grote venstertje van de tabjes. Addresses bijv. is veel te groot, daarom even de kunst andere woorden te bedenken die voor jezelf toch duidelijk genoeg zijn.
Natuurlijk zijn alle pagina's, enveloppen en insteekhoezen voorzien van randen bruine vintage photo inkt.
Op de voor en achterkaft een envelop gemaakt met flinke zigzag vouwen, zodat deze wijd open kan en je er dus veel in kunt stoppen. De sluitingen zijn gemaakt van washers van TH, vastgezet met splitpennen en sluiten met een stukje touw.
De achterkant. De sluiting van de agenda zelf is deze keer geen hitchfastener of knopje, maar een TH clip aan een stuk TH ballchain. De sluiting van de ketting een beetje anders "gevouwen" met een tangetje, zodat ik nog een stukje ketting kon laten hangen. Het is te verwachten, dat de agenda in de loop van de maanden tijdens het gebruik dikker wordt.......
De bindringen zijn voorzien van twee kleuren tule: donkerbruin (prachtige kleur, wist niet eens dat de plaatselijke stoffenwinkel dit had) en zwart en ook twee rijen organza lint in bijpassende kleuren.
Daarna/daartussen twee rijen bedels met o.a. parels, gears, sleutels, vleugel, hart met vleugel, hart met kroon en envelopje.
Wonderlijk genoeg zitten deze volle ringen je niet in de weg bij het open leggen van de agenda.
Laat het nieuwe jaar maar komen.
Time Flies stempels
De link gaat naar een nederlandse webwinkel die nog één set in voorraad heeft. Het is één stempel die je zelf kunt losknippen. Een geweldig set, rubber en moeiteloos haarscherpe afdrukken. Ik gebruik het  heel veel, de teksten zijn ook erg mooi.

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie agenda ik raak niet uitgekeken.
    Wat maak je toch mooie dingen. Geweldig weer veel ideeën opgedaan Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Christine,

    Wat en bron van inspiratie weer. Ik heb alvast iets om in e agenda te zetten.. Ik ben 1 februari jarig ;-). Ik heb hem natuurijk weer op mijn pinterest gezet en wel hier:

    http://pinterest.com/pin/107664247313513574/

    zo kunnen weer veel meer mensen van je werk genieten en ik denk dat ik je maar een eigen rubriekje geef op mijn pinboard wel zo handig voor mij en andere die je inmiddels via mij volgen op pinterst. Groetjes en geniet van het creatieve weer...(hier ligt inmiddels ruim 5 cm sneeuw in Amersfoort)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals toegezegd hierbij je eigen pinboard bij mij op pinterest. Wel verdiend kan ik je zeggen ;-)

    http://pinterest.com/01TheWouwFactor/vintage-creative-art-by-christine/

    Hoef ik ook niet meer te zoeken als ik iemand iets wil laten zien wat jij nu maakt. Groetjes en een fijn en creatief weekend toegewenst Groetjes vanuit Amersfoort waar inmiddels 7cm sneeuw ligt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Details, details, details!!!!
    Zoooooo verschrikkelijk mooi gemaakt zeg!
    Hier kan je het hele jaar van genieten, echt Mooi (met een hoofdletter!)
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi wat een prachtige agenda nu heb ik een vraag hoe heb je de envelop gemaakt
    kun je mij een beschrijving mailen

    Groetje Anneke

    BeantwoordenVerwijderen