zondag 1 juli 2012

Nog meer kleedjes

Een kleedje met een bewust golvende rand, alweer een nieuwe techniek: meerderen. Elke dag leren we wat bij. Het middengedeelte is wel plat, dus daar kan je bijv. een vaas opzetten.
De extra ruimte die zo ontstaat komt van pas als dit kleedje bijv. om een pagina gevouwen wordt, maar je kunt er ook een bloem van vouwen en als meeldraden o.a. de parelketting van de Xenos gebruiken. Alweer zo'n leuk low cost kleedje.
Eén van de moeilijkste die ik ooit heb gemaakt. Het opengewerkte stuk zit er vrij eenvoudig uit, maar ik kon gewoon niet ophouden, anders was het niet meer te volgen....... Altijd weer trots als het toch lukt.
De meeste kleedjes zien er prima uit als ze klaar zijn, dit kleedje was niet meer te herkennen. Sterker nog, het leek wel een propje. Heel strak gespannen op mijn prikmat en zo de hele nacht laten liggen. Je ziet, het werkt wel.
De bloemen blijven leuk, ook uitstekend op zich als embellishment te gebruiken.
Het eerste patroon heb ik ook weer flink "verbouwd" omdat het allemaal vrij massieve patronen zijn (toeren vol vasten en dicht opeen gepakte stokjes) en daar stond ik af en toe zelf van te kijken :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen