zondag 24 juni 2012

Luciferdoos Corset

Een projectje dat al te lang op mijn creatieve verlanglijstje stond: luciferdoosjes, nu de grootste van Zwaluw die lekker stevig zijn.
Gebruik gemaakt van mijn nieuwe stempelset met paspop van Marianne Design op één na, de kroonluchter, maar die komt op het volgende doosje.
Een erg leuke set, makkelijk uit te knippen (met wat geduld :-) en scherpe afdrukken.
Het corset is gemaakt m.b.v. dit template dat mijn vriendin op internet heeft gevonden. Ik heb het in onderdelen geknipt m.b.v. een foto programma en in een word document gezet. Op deze manier kan ik het aan elke gewenste afmeting aanpassen.
Het papier is van de Hema en de "balijnen" zijn van lint, een ideetje dat ik op een blog zag met een ander corset.
Wil je nog meer corset? Een leuke tamplate vind je hier die heel leuk is met geëmbosst papier gekleurd met distress inkt.
De paspop twee keer gestempeld op papier met linnenstructuur. De tweede keer alleen het lijfje op Hema papier en uitgeknipt inclusief de schouderbandjes. De grote bloem in de rok zat ook op het scrappapier. Het meest tere deel blijft toch waar de smalle poot aan het lijfje vastzit, dat scheurt en/of vouwt snel (ook bij Tim's paspoppen of stansen).
Geplakt op Rayer Crepla foam van 2mm dik.
Geweldige schoenen niet? Nog wat ouder gemaakt door de stempelafdruk in te kleuren met Old Paper distress inkt. Bij de onderste schoen bewust de zwarte inkt wat weggekrast met mijn nagel.
Geplakt op het foam, geeft toch wat meer diepte en stevigheid dan alleen papier.
Deze schattige stempel lijkt gemaakt voor de lade, ook uit hetzelfde set. De hitchfasteners heb ik nog een aantal doosjes van gekocht, zo handig en niet meer leverbaar, alleen nog bij webwinkels die nog wat op voorraad hebben.
De achterkant heeft dezelfde stempel.
Geen idee wie Dr. Jean Bretin is, maar in dit geval heb ik hem verkozen tot de couturier van het corset. Mooie stempel met "uitgeveegde" strepen voor een oude look. Het parfumflesje (evenals het flesje bovenop met de blaasbalg) ingekleurd met distress Tumbled Glass. Perfect, je krijgt echt het idee van blauw glas wat goed past bij oude flesjes. De Strik met zilveren brilliance en de dop (evenals de blaasbalg) met gouden brilliance.
De strikjes zoals op de poot van de paspop ook uit hetzelfde set, gekleurd met memento en de steen in het midden met gouden brilliance.
Niets leukers toch voor alle kleine voorwerpjes en briefjes op je bureau?
De pootjes zijn kralen van de Xenos. Ooit gekocht juist omdat ze een volledig platte onderkant hebben. Een mooie lichtgekleurde parelmoerglans. De gaten in de kralen zitten aan de zijkanten (zodat ze in een armband mooi plat op je arm blijven zitten). Een beetje opzij gedraaid, dan zie je er niets van.
Het gebruikte kant komt van SMS (plaatselijke stoffenwinkel).
Een beetje "melige" foto, was ik vergeten dus net even bij lamplicht en met flits, maar het idee is duidelijk. De binnenkant is bekleed met een stofje van de Hema en rondom kant.
Achterin staan drie kleine parfumflesjes uit het stempelset, gekleurd met old paper, tumbled glass en brilliance goud.
Altijd handig om te bewaren: etiketjes van je parfumerie en modehuis.
Een stempelset met zoveel stempels en dat voor € 9,95 is toch heel leuk en multi inzetbaar. Eigenlijk zijn de meeste sets die ik laatst van MD heb gekocht zo, ze vertellen een verhaal dat jij alleen nog hoef uit te beelden.
Je kunt ook je creatieve ideeën op briefjes schrijven en als je even geen inspiratie hebt doe je het laatje open en trek je er een ideetje uit.

1 opmerking:

  1. leukleuk :)
    ik ben ook met kaarten bezig voor de winkel met deze stempelsetjes, erg leuk zijn ze he!
    jouw uitwerkingen zijn ook tof, en dat flowerpowerboekje ook!

    groetjes

    vera

    BeantwoordenVerwijderen