donderdag 28 juni 2012

Kleedjes

Haken kost veel tijd, daarom duurde een nieuw blogje wat langer. Ik heb nl. ergens zo'n leuk idee gezien van een scrapalbum waarbij de pagina's bekleed zijn met gehaakte kleedjes, maar die worden bijv. ook gebruikt als pockets. Er wordt verder een combinatie gemaakt met veel kant, band. lint etc.
Je kunt hier het leuke album zien, Soraya is erg goed met stapels kant en lint. Even een stukje naar beneden scrollen, kan je ook een filmpje zien.
Zoekende op internet naar grotere kleedjes (mijn kleine roset is 7 cm) kwam ik vanalles tegen wat later niet echt bleek te werken.
Dit kleedje heeft een doorsnee van 19 cm dus dat schiet op. Maar het is de bovenkant van een pannelap:
Het zijn twee losse onderdelen en het bovenste zag eruit als een vrij luchtig gehaakt kleedje. Weinig luchtigs aan toen ik toeren vol met vasten moest gaan haken. Eerst 95...toen 96 boven de stokjes en jawel de volgende toer moesten het er 115 worden. Hihi, toen haakte ik af. Niet alleen vrij saai, maar het wordt massief als een plank. Een stevigheid uitstekend voor een pannenlap, maar niet om speels om pagina's te vouwen.
Met mijn weinige haakervaring de rest zelfbedacht. Dat koste veel uithalen en veel uitproberen en uren maar uiteindelijk ben ik best trots op het resultaat. Vanaf de vasten boven het rondje stokjes is mijn idee:
Zelf vind ik het onstane opstaande randje in het midden uitermate geschikt voor een strik (van de juf :-)
Leuk is ook dat dit kleedje ongeveer 45 cent kost........ Een haaknaald is gelukkig meerdere keren bruikbaar (nu nr. 2) en een kwart van een bolletje Wibra "Nova" katoen van 1,79 euro.
En een uurtje of 6......
Niet erg want het is heel ontspannend.

Er zijn nogal wat kleedjes nodig om een scrapalbum te vullen, dus dit is een project aan de zijlijn waar in de rustige momentjes aan gewerkt wordt. Kleedje nr. 2 is in wording.

Natuurlijk kan je ook op rommelmarkten, marktplaats, braderieën etc. veel kleedjes kopen, maar dat is duurder en zelfgemaakt voegt toch wel jouw creativiteit en ideeën toe.
Een uitdaging op de lange baan is het zelf haken van smalle kanten strookjes.....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen