woensdag 13 juni 2012

July

Het jaar was letterlijk blijven hangen (aan een ketting achterop de kast) bij june, vandaar dat het nu hoogtijd is voor july.
De grote stans van deze oude TH auto is geweldig, alle zwartgrijze onderdelen zijn los.
De auto is eerst gekleurd met vintage photo en daarna vegen met brilliance roest (rust) om er wat metalic glans aan te geven. Het dak op het laatst met zwarte distress.
De losse onderdelen zijn eerst zwart gekleurd en daarna met brilliance zilver.
De tickets zijn uit het boekje van TH.
Deze stempel heb ik niet, maar het is een afbeelding van internet die origineel zwarte letters heeft. In een foto programma heb ik het zwart vervangen door rood. Het uitgeprinte plaatje geplakt op plaatkarton, de randen en de afbeelding zelf bewerkt met vintage photo.
De metalen bloem is van Scrap it & Wrap it en vastgezet met een koperen splitpen van TH.
Het is altijd leuk om niet alle letters hetzelfde te houden en deze ook wat "lollig" op te plakken. De letters zijn helemaal gekleurd met brilliance zilver en de zijkanten met vintage photo.
Het label zelf heb ik eerst gekleurd met tumbled glass distress inkt, met de pad zelf. Op zich geeft deze kleur weinig inkt af als je er bijv. mee stempelt. Gebruik je direct de pad, dan wordt de inkt wat groenig. Daarna nog met een sponsje hier en daar wat donkerder blauw (faded jeans).
Heerlijk, vervolgens kan je met water spetteren, 10 seconden wachten, er voorzichtig met een velletje keukenpapier opdrukken en daarna drogen met de heattool.
Het is heel goed gelukt, ik vind deze manier van werken een beter (opvallender) resultaat geven dan het label door de inkt trekken op je craftsheet. Misschien dacht ik wel al aan de vakantie en doet deze achtergrond me denken aan spetterend zeewater......

2 opmerkingen:

  1. wat een lekkere frisse kleurtjes!
    wordt ik wel blij van :)
    mooie tag!

    leuk je weer ff gezien te hebben!

    groetjes

    vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So many new things and all nice and wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen