vrijdag 22 juni 2012

Flower Power

Even iets heel anders. Mijn nichtje speelt binnenkort in een musical van school, als afsluiting, want in september gaat zij naar de hoge school. De musical wordt gespeeld in een echt theater. Zij is gek op peacetekens, felle kleuren en vlinders. Als kadootje voor dit mooie moment een peace notebook.
De basis is een notitieboek A5 met harde bruine onbewerkte kaft van de Hema.
Helemaal bij de sfeer passen bonte kettingen, nu een tros korte stukjes ketting met grote schakels bijeengehouden met een grote jumpring van TH. De peaceteken bedeltjes komen van lange oorbellen uit de uitverkoop van Luigi Lucardi. De bedels eraf gehaald, samengevoegd met kralen en lintjes tot een bonte hanger.
De bedelketting hangt in een eyelet: ik heb om de jumpring één schakel van de ketting gedaan en plat gemaakt met een tang. Nu past deze door de eyelet en er aan de binnenkant een klein ringetje aangedaan zodat het erachter blijft hangen. Er blijft zo voldoende bewegingsruimte om vrij heen en weer te slingeren. Zet je dit te vast, is de kans groot dat het loswrikt.
Het was een hele zoektocht naar passend papier dat niet standaard in mijn la ligt. De labeltjes (binnenin nog wat extra) zijn geponst met een grote labelpons en gekleurd met memento inkt. Gelukkig had ik daar ooit eens heel felle kleuren van gekocht (roze, limegroen en kanariegeel). De randen zijn gekleurd met memento donker paars. De stempel Notes is van Eline's Huis.
Origineel zat er een elastiek om de kaft als sluiting. Dat heb ik verwijderd en er een hitchfastener voor in de plaats gezet. Sluiten met een gezellige strik van roze/rood hartjes lint van de Hema.
De vlinders van Maya Road beplakt met felgekleurd scrappapier, de onderste ingesmeerd met stickles rock candy, de bovenste is geëmbosst met clearpoeder. De bloemen zijn de tattered florals van TH, gekleurd met memento en ruim in de candy stickels. Heel leuk effect, het is net alsof er een dikke laag suiker op ligt als het opgedroogd is.
De splitpennen met peaceteken zijn van Euroland.
Het woord peace is gemaakt van grungeletters van TH en geëmbosst met Wow poeder. Juist nu vind ik het leuk dat de letters allemaal verschillend zijn.
Het peaceteken is een afbeelding van google, geprint op de achterkant van het scrappapier in grijs zodat het niet doorschijnt. Netjes uitgeknipt, geplakt op rayer foam van 2 mm dik en geëmbosst met clearpoeder voor een mooie glimmende laag.
Het papier, dat ook op de rug zit, heb ik lang geleden een keer van mijn vriendin gehad, het is ook echt flower power met "bubbles", bloemen en felle kleuren. De strass steentjes voor nog wat extra bling.
De rug is beplakt met knalroze lint waarin ik eerst 3 splitpennen heb vastgezet. Dubbelzijdig plakband en lijn zorgen ervoor dat het goed vast zit, want dit vormt tegelijkertijd het leeslint (altijd handig zo'n bladwijzer).
Ook hier zie je de suiker van de rock candy distress stickles.
Het is een kleurige knalfuif geworden en dat was ook precies de bedoeling.
Een heerlijk project en heel leuk om eens van de vertrouwde weg af te dwalen. Maandag geef ik het aan haar, maar ik kan me haar reactie nu al voorstellen. Natuurlijk verheug ik me op de musical. Mooi weekend.

1 opmerking:

  1. Geweldig, wat een knallend mooi boekje heb je voor je nichtje gemaakt. Volgens mij gaat ze helemaal uit haar dakje van plezier als ze dit krijgt. Prachtige details, er valt zoveel te zien !
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen