zondag 17 juni 2012

File Folder

Filefolders, de kartonnen tabmapjes voor in hangmappen, om het allemaal nog wat overzichtelijker te houden. In Amerika een overal verkrijgbaar product, maar de 3-tabs setjes van Atlanta zijn hier nergens meer verkrijgbaar. De paar die ik nog heb kan ik gebruiken voor hele leuke dingen. Voor dit project kan de tab alleen bovenaan zitten, dus niet de variant met de middentab.
Om te beginnen de hele gevouwen folder poetsen met vintage photo distress ink, alle vouwen en randen evenals de tabs helemaal.

Atlanta Smead SuperTab formaat A4
ook genoemd binnenmap of sorteermap
OEM nr. A60026437
EAN nr. 8710968955220

Er zijn altijd nog wel ergens kantoorwinkels die een voorraad hebben, zo ben ik er ook aangekomen, dan weet je in iedergeval wat je nodig hebt.

Het vouwen van de filefolders is even een handigheidje. Hier vind je duidelijke foto instructies. Even een stukje naar beneden scrollen tot de tekst "manilla file folder instructions".
Het kan nl. ook 'fout' gaan, alhoewel ik deze zelfbedachte variant ook heel grappig vind, het wordt meer een boekje met meerdere tabs: aan de ene kant het hoofd-onderwerp en aan de andere kant de onderverdeling. Het zorgt er wel voor, dat je het gevouwen exemplaar kan laten staan zoals een filefolder origineel doet.
Voorkant, die je uiteraard ook rechtop kan laten staan.
Binnenkant met ook de vele pockets.
Achterkant met de 3 tabs, geen idee waar die vandaan komen.
Je kunt er ook een 15,15 cm album van snijden. De stukken met de middenvouw lijm je om de twee losse bladen heen voor vele pockets.
Er is gebruik gemaakt van zowel boven- als middentabs.
Er zijn drie nieuwe TH items op mijn deurmat gevallen, waarvan de metal tabs de eerste is. Heel stoer en mooi. Je krijgt er niet alleen veel tekst en afbeelding stickertjes bij, maar ook vele malen meer epoxystickertjes dan tabs (8 recht en 8 rond). Epoxy kan je zelf ook eigen teksten en afbeeldingen achter doen.
De bloem is van Marianne Design, de kleine pocketwatch is een mooie rub-on van 7Gypsies.
Het lint was origineel heel beige, daar heb ik flink wat vintage photo inkt overheen gepoetst.
De bingokaart komt uit een setje papieren embellishments van K&Company, de grote letter B is een sticker van TH, erin een memopin met foto en bedels, erachter ook een foto van TH uit zijn scrapvel met een stukje filmstrip van TH.
De buitenrand van de kleine foto is beplakt met geweldig tissuetape dat ik laatst bij Pipoos kocht. Het zijn 3 rollen in 3 breedtes: engels woordenboek, filmstrip en centimeter. Het wordt dan papertape genoemd en kost €4,95 voor drie rollen.
De nameplate is een stans en geëmbosst met walnut stain. De tekst komt uit de lettertang van Dymo en hier het tweede nieuwe TH item: de wired pin, heel schattig.
De papieren roosjes zijn bewerkt met distress inkt.
De teksten op de tabs 'inspire' en 'dream' heb ik alweer een tijd geleden bij de Wouwfactory gekocht, vnl. voor de woorden zelf. Het bleek veel te groot te zijn voor op een label, maar nu lijken ze wel voor de tabs gemaakt, het past exact. Dankjewel Connie.
De vier labels heb ik allemaal in dezelfde sfeer gemaakt, te beginnen met een scrapvel vol verschillende kroontjes. Een strook ervan af gescheurd en op het label geplakt. Half om half gekleurd met Old Paper en Tumbled Glass. De labels zijn gesneden van een andere folder en daarbij heb ik het leuke hoekje bewust zo gelaten.
Uiteraard kan je voor- en achterop de labels je eigen foto's plakken, ook op de pockets en achterop de twee middelste stroken.
De kleine collages op de pockets heb ik aangepast op het thema van het label.
Het is me opgevallen dat een aantal van de onbruikbare clearstempels (ooit een miskoopje op Marktplaats) opeens nog wel een goede afdruk geven met versafine of stazon, gelukkig maar want deze tekst kan ik niet missen. En ja ik ben nog steeds heel blij met mijn nieuwe geweldige umbrella man rubber stamp.
Overal tabjes, dus ook aan de labels.
De Mona Lisa stempel is van La Blanche, links Mona en rechts swirls. Heel toevallig komt het precies zo uit, dat de tweedeling van de stempel doormidden "gescheurd" wordt door de strook van het label. De swirls wat extra kleur meegegeven met rusty hinge distress.
De klok en het kompas zijn stickers van TH.
Als achtergrond elk label ook gestempeld met de grote flourish stamp van TH.
Het thema van deze filefolder is remember memories en daar hoort zeker ook play en laugh bij. Durf te spelen en je een prachtig leven voor te stellen.
De leuke waslijn met vogels van TH, het ticket is een uitgeknipte stempel en elk label is ook voorzien van de door mij zo geliefde trinketpins met een bedeltje.
In dromen is alles mogelijk, dus ook je gelukskaart in een boom. Nu de waslijn met vogels enkele keren voor de helft boven elkaar gestempeld zodat het lijkt alsof ze in de boom zitten.
Hier is mijn derde nieuwe TH item: metal numbers groot. Deze wilde ik al heel lang, maar zoals je weet is niet alles van TH even goedkoop. Voluit proberen te leven en dromen, niet voor de helft, vandaar mijn keuze voor 1/2. Ondertussen is je geluk zeker meetbaar, hoe klein de momenten ook zijn (centimeter).
De tabjes aan de labels zijn stansjes, de tekst van de Dymo. De tabs eerst helemaal gekleurd met zilveren brilliance en daarna gestempeld met de grote flourish en rusty hinge.
De achterkant is ook helemaal beplakt met scrappapier. Heel toepasselijk gebruikt gemaakt van de teksten en afbeeldingen die er al op staan, daar vanuit is ook het thema van de folder ontstaan.
Bestempeld met de grote flourish stempel en rusty hinge en later wat ingekleurd met vintage photo voor een wat altered effect.
Er zijn van die prachtige scrapvellen die opgedeeld zijn in allerlei stukjes afbeelding en tekst. Ik vind deze tekst zo bijpassend dat ik dit stukje scrap gebruikt heb om het lint extra te fixeren met flink wat hasulith lijm, tenslotte kan de folder nu gesloten worden met een stevige strik.

Multoband kartonnen tabbladen
De Hema verkoopt bruin kartonnen artikelen, zoals notebooks met harde kaft, elastomappen, schriften met kartonnen kaften in allerlei maten. Ik zal komende week even kijken of er ook bruine tabbladen zijn (gemaktshalve noem ik dit craftkarton). De filefolders zijn er niet langer in 3 supertabs maar in setjes van 5 kleinere tabs (wordt binnenkort uitgeprobeerd).
Tabbladen kunnen gesneden worden, als ik dan de onderste 2 tabbladen omdraai moet er toch zeker een leuk scrapalbum met vijf tabs gemaakt kunnen worden.
Als je zelf nog ideeën hebt om met tabbladen leuke scrapitems te maken dan hoor ik dat graag.
Have a nice scrapy sunday!

4 opmerkingen:

  1. It looks great, cool idea to do izt yourself and love the way it came out...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook deze heb ik bij mijn mini album gezet op Pintrest want hij is te leuk om hem niet te delen met veel meer mensen rond de wereld. Hier staat hij als je het zoekt. http://pinterest.com/01TheWouwFactor/mini-albums/ Hoop dat je ook hier meer kijkers mee krijgt. Groetjes Connie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Another wonderful piece... so glad I found your blog via Tim Holtz. I'm signed up as your newest follower so I don't miss anything else!
    Alison x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow. It is 6:49 New York time and I am having so much fun on your blog. You are truly magnificent and your work is wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen