dinsdag 19 juni 2012

Elastomap

De Hema is goed voor alles, blijkt maar weer. Ik zocht naar een goede vervanging van een heel irritante multoband die tot nu toe op mijn bureau lag voor mijn studie. Zo'n map die nooit dicht wil blijven liggen. Een stevige kartonnen map is dan een uitkomst, alleen nog wat saai:
Het is ideaal craft karton, onbewerkt dus ook niet geplastificeerd. Je kunt er heel goede stempelafdrukken op maken of andere dingen mee doen....
Het eerste dat ik eraf gehaald heb is het veel te brede elastiek, dat was gelukkig alleen gelijmd aan de binnenkant.
Het thema was snel gevonden, want zo wordt mijn bureauset steeds completer: linksboven de pennen en post-it doos, links onder het schriftomslag (druk in gebruik voor de studie) en rechts de map met de hoofdstukken erin die ik aan het bestuderen ben.
Je snapt hoe heerlijk ik me voel als ik aan mijn bureau zit omringd met al mijn leuke creaties incluis TH dagboek, de memo knijper en bottlecap.
Stofjes (Hema) op karton geplakt waarin ik eerst gaatjes geprikt heb. Netjes doorgestikt met 3 draadjes DMC en wat uitgerafeld. Toepasselijke knopen met handschrift en tekst (Bo Bunny), het woord secret gestempeld op stof met het kruissteek alfabet van Eline's Huis, stippellintje van de Hema met een kroontjesbedel en de letter C van mij. De sierspeld waarmee Secret vastzit is van Scrap it & Wrap it.
Het boek is een van de nieuwe stempels uit het set van Marianne Design, heel erg scherpe afdruk. Geplakt op Rayer foam van 2mm dik en netjes uitgeknipt. Het foam geeft duidelijk meer diepgang, in dit geval een dikkere kaft. Muurvast gelijmd en toch lijkt het alsof je ze zo kunt pakken. Studie en secret knowledge.
Alle stempels van een ander set van Marianne Design, ik ben er verliefd op.... Allemaal even mooie afdrukken, gestempeld op een scrapvel met een soort jute achterkant. Uitgeknipt, randen met vintage foto, opgstapeld, met een luchtpostkoordje tot een stapeltje gestrikt en de postzegel vastgezet met een minipaperclip van TH. Het zou toch zomaar op een oude secretaire kunnen liggen.
Een tijdje terug bij Pipoos een scrapvel gekocht over Parijs met allerlei verschillende tickets, labels en afbeeldingen. Dit pocket komt er ook uit, als platte afbeelding. Ik heb er aan een kant een stuk papier bijgesneden van tickets die ik niet zo leuk vond, gevouwen en een cm naar binnen toe met dubbelzijdig plakband. De halve cirkels met een cirkelpons eruit gehaald. Je kijkt nu naar de achterkant van het papier dat vol franse lelies zit.
In de pocket dit label, dubbel uit het scrapvel gehaald en zodanig op elkaar geplakt dat je aan beide kanten de franse lelies ziet. Alle stempels komen ook uit het set van Marianne Design incluis de prachtige pocketwatch met ketting (die uiteraard groter is dan hier te zien). De bedel van de Eifeltoren komt van Scrap it & Wrap it. Het tissue tape is van de Hema.
Het patroontje van het corset in Word een stuk groter gemaakt dan op de pennendoos: 12,5 cm hoog en het blijft prima in model. Kantjes en de rosetjes met roosjes van de plaatselijke stoffenwinkel, het papier is van de Hema.
Ik heb weer ijverig gehaakt waar je hier twee vlinders van ziet.
De twee roze rosetjes heb ik ook gehaakt met erop bloemen van Marianne Design.
Ik gebruik altijd haaknaald nr. 2 met dun DMC haakkoord, zodat het heel fijntjes wordt.
De tweede roset, maar het allerleukst is wel de knoop met handschrift en oude typemachine (nu ik er zelf weer één heb :-)
Het brede elastiek is vervangen door een hitchfastener met het elastieke prachtige kant van TH. Achterop de map een eyelet. Het kant eerst tegen elkaar genaaid, vervolgens door de eyelet getrokken en er een grote jumpring van TH om gedaan. Zo trek je het er niet meer uit.
Als ik een wens mag doen: 100 meter van dit kant. Er zit veel te weinig (voor best veel geld) in een standaard verpakking. Ideaal is het, juist door het elastische, niet te strak maar toch stevig dicht.
Het grote ticket (toegang tot een franse botanische tuin) en de twee kleinere komen ook van hetzelfde scrapvel. Vooral de poststempel van maart 1953 is net echt.
Ik hoop dat je wat inspiratie hebt opgedaan over hoe leuk je goedkope en overal verkrijgbare kantoorspulletjes op kunt leuken.

1 opmerking:

  1. Hoi Cristine wat maak je toch steeds mooie en originele creaties.Geweldig.Ik kijk er steeds met plezier naar uit.Groetjes Marij

    BeantwoordenVerwijderen