donderdag 3 mei 2012

Sleutel #1

De vier sleutels gaan één geheel vormen door de letters die een woord vormen, ook al worden ze toch allemaal anders.
Zomaar een ideetje: wire and wire draad rijgen door de bovenrand van dit katoenen kant, vervolgens in kleine zigzag gevouwen zoals je dat doet voor de tissue tape flower van Tim Holtz. Eerst een grotere buitencirkel, dan de kleinere binnenin. Voordeel is, dat je kan blijven buigen en kneden totdat de bloem een vorm heeft die je mooi vindt.
Erin een vintage parel met een prachtige opkleurende glans in pastel tinten. Heel apart, de meeste parels blijven dezelfde kleur.
Je kunt deze parels vinden bij 't Kralenstulpje. Ontzettend leuk winkeltje!
In de bloem heb ik een grote sierspeld van Scrap it & Wrap it gestoken en er stukjes parelketting van de Xenos aangehangen (aan het ijzerdraadje waarmee de grote parel vastzit).
Een heel klein fotolijstje en zoeken naar een kleine foto, maar dan is het samen met de roosjes een mooi embellishment geworden.
De roosjes van Prima Marketing en de plakparel eronder van Boekenvoordeel.
Leuke houten knoop met een touwtje, het ornament onder de letter, geen idee hoe het heet en waar ik het vandaan heb, geeft toch ook een vintage sfeertje aan de letter.
Laten glimmen door clear embosspoeder.
Ik heb nooit geweten, dat je ook ijzer kunt verven met paintdabber, dat zag ik op internet met dezelfde hoekjes. De ijzeren hoekjes zijn eigenlijk meer blik te noemen en vind ik zelf niet zo heel mooi. Nu kan ik er geen genoeg van krijgen, nu het een verweerd wit kleurtje heeft......
De prachtig grote camée incluis het bijpassende lijstje/hanger komen ook bij 't Kralenstulpje vandaan. Eronder een lief klein pareltje van de Xenos.

Veel inspiratie gewenst en tot #2.

1 opmerking:

  1. Hoi Christine,

    Ik vind dat jij leuke spulletjes maakt,
    ik ga je volgen hoor ...
    En als je zin hebt, kom maar eens kijken
    naar mijn atelier.

    Lieve groetjes,
    Valerie

    BeantwoordenVerwijderen