vrijdag 25 mei 2012

Memory Frame

Broken Glass
Een tutorial van Tim Holtz als gast bij Darkroom Door die ik al een tijd lang uitgeprint in de kast had liggen, maar er kwamen steeds andere dingen tussendoor.
Gisteravond de tijd genomen om deze uitleg stap voor stap te volgen en hiervoor heb ik de de Photobooth foto's gekocht.
Het zou bij mij niet spontaan opkomen om mica op deze manier toe te passen, maar het effect is grandiozo: gebroken glas.
Het is inderdaad een fotolijstje van lang geleden dat door het verstrijken van de tijd verweerd en kapot is geraakt.

Er zijn echter enkele dingen die bij hem gewoon lukken en bij mij niet....... De foto's zijn glossy dus glad. Hij stempelt daar gewoon met zwarte distress ink op en droogt het met de heattool. Bij mij blijft het nat, hoe ik het ook droog.
Een nieuwe foto en archival inkt en geen vuiltje aan de lucht.
Het mica plakt hij met een eenvoudige lijmstick aan de uiterste randen van de foto, bij mij plakt dat geen mica, ook powerpritt niet. Glossy accents plakt niet alleen alle mica direct vast, maar geeft ook een onbedoeld effect rechts onder: soort van bekrast of mat glas.

Zelf heb ik van het mica een vierkant geknipt wat groter dan de foto en daar een puzzeltje van gemaakt, over het algemeen puntige stukjes. Zorg dat het puzzeltje in de juiste volgorde blijft liggen. Daarna elk stukje met glossy vast geplakt en nog een paar extra stukjes er bovenop zoals links boven te zien is, alsof de glasstukjes zijn gaan schuiven in de lijst.
Het overtollige knip je later langs de randen af.

Ik ben heel blij met dit resultaat, wat ik voor een eerste poging niet verwachtte.

De twee memory frames samen heb ik verhoogd op het grote-deurklink-album geplakt, vormen samen de tekst 'discover yourself' en passen prima bij de sfeer.
Het verhoogd opplakken zorgt er ook voor, dat de clip aan de bovenkant de ruimte heeft en niet klem zit.

Frame your beautiful creativity.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen